Veniturile grupului Stellantis au scăzut substanțial în primele șase luni ale acestui an, la fel și profitul operațional și cel net. Compania spune că declinul vânzărilor și mixul de produse au generat această situație.
Stellantis a reușit să genereze un profit net la jumătatea celui de anul trecut, pe fondul scăderii cererii de automobile în Europa, principala piață a grupului, dar și în SUA. Cu un profit operațional de 8,5 miliarde euro, mai mic cu 5,7 miliarde de euro față de anul trecut (-40%), compania a raportat un câștig net de 5,6 miliarde euro, mai mic cu 48% față de semestrul 1 din 2023.
Marja operațională a companiei s-a redus la 10%, de la 14,4%, odată cu scăderea vânzărilor, tot cu 10%, care au ajuns la un volum de 2,9 milioane de unități. Chiar și așa, marja Stellantis rămâne una dintre cele mai ridicate din industria auto, în condițiile în care Renault a raportat o creștere la 8%, iar VW, 6,5%.
Piața din America de Nord este principala cauză a acestor rezultate slabe, aici fiind înregistrat un declin al vânzărilor de 18%, unde s-a înregistrat o puternică presiune asupra prețurilor.
În Europa, veniturile Stellantis au scăzut cu 14 procente, la 30 de milioane de euro, cu 5 milioane mai puțin decât în urmă cu un an, când înregistra venituri record. Vânzările Stellantis pe piața europeană lărgită au scăzut cu peste 100.000 de unități, în primele șase luni ale anului, una dintre cauze fiind schimbările de generații ale mai multor modele și mărci.
Compania are programate mai mult de 20 de lansări în acest an, pentru toate cele 14 branduri, în Europa, SUA și pe celelalte piețe ale grupului. De asemenea, compania anunță că va începe primele livrări de mașini Leapmotor, în Europa, la sfârșitul trimestrului III din acest an, ulterior fiind programate și piețele din America de Sud, Orientul Mijlociu, Africa, India și Asia.
CITEȘTE ȘI Șefii Renault: "Ne-am redus participația la Nissan și vom continua să vindem acțiuni”. Francezii estimează că pot încasa aproape 3 miliarde de euroCompania a anunțat redistribuirea sumei de 6,7 miliarde euro, din profitul anterior, și implementarea accelertă a programului de acțiuni în valoare de 3 miliarde euro în acest an.
„Rezultatele companiei pentru prima jumătate a anului 2024 nu corespund așteptărilor noastre, reflectând atât un context industrial dificil, cât și dificultățile noastre operaționale. Au fost necesare măsuri corective și au fost luate pentru a rezolva aceste probleme. În același timp, am lansat o ofensivă majoră de produse, cu nu mai puțin de 20 de vehicule noi planificate în acest an, care ne oferă și mai multe oportunități dacă reușim să o implementăm bine.
Avem o muncă importantă de făcut, în special în America de Nord, pentru a ne realiza pe deplin potențialul pe termen lung. Aș dori să mulțumesc fiecăruia dintre angajații Stellantis pentru munca în echipă și implicarea lor în acest capitol crucial din istoria noastră”, a declarat Carlos Tavares, CEO Stellantis.