Ford a reușit să-și majoreze veniturile cu aproape 5 procente, în prima jumătate de an, în special cu ajutorul diviziei Ford Pro, dar a înregistrat o scădere mică a rezultatului net, pe fondul scăderii vânzărilor autoturismelor, în special în trimestrul al doilea.
Ford Pro, divizia de vehicule comerciale a constructorului american, a fost principalul motor de creștere pentru companie, în primele șase luni ale acestui an, potrivit anunțul companiei privind rezultatele financiare pe primul semestru.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Veniturile generate s-au ridicat la 35 de miliarde dolari, cu 21% peste cele din 2023, majorându-și totodată marja de profit la 15,9%, cu aproape 3 puncte procentuale peste cea de anul trecut. Rezultatul a reușit să compenseze în primul rând pierderile uriașe generate de Ford Model e – divizia de vehicule electrice – care încă nu reușește să fie profitabilă. Cu venituri în scădere cu 50% (1,3 miliarde dolari) și un EBIT negativ, care s-a adâncit la 2,4 miliarde dolari, această divizie continuă să fie o sursă de pierderi pentru Ford, pe fondul scăderii vânzărilor la 36.000 de unități (-22%).
În același timp, Ford Blue, divizia care grupează cea mai consistentă afacere Ford, mașinile cu combustie și hibride, a înregistrat o creștere a vânzărilor și a veniturilor în trimestrul 2, dar încheie semestrul cu 1,3 milioane de vehicule, în declin cu 4% față de anul anterior, ceea ce aduce și o ușoară scădere a veniturilor acestei divizii, cu 3 procente, la 48,4 miliarde dolari. În același timp, profitul operațional al diviziei Ford Blue s-a ridicat în primul semestru la 2,07 miliarde dolari, în scădere, ceea ce a condus la diminuarea marjei de la 5,6%, la 4,3% în intervalul de raportare.
Cifrele raportate de Ford pe întreaga companie, la finalul semestrului 1, arată venituri de 90,6 miliarde dolari, în creștere cu 4,8%, cu un profit de 3,2 miliarde, ușor mai mic decât în urmă cu un an, și o marjă de rentabilitate de 3,5%, redusă cu 0,8 puncte procentuale față de 2023, în perioada similară.
Pentru finalul anului, Ford își menține țintele, cu un EBIT de 10 – 12 miliarde dolari, o creștere a fluxului de numerar liber la 7,5 – 8,5 miliarde dolari. Pentru Ford Pro, așteptările sunt solide, cu un EBIT de 9 – 10 miliarde, iar pentru Ford Blue, o scădere la 6 – 6,5 miliarde dolari, în special din cauza creșterii costurilor cu garanția, mai mari decât cele planificate. Nu în ultimul rând, pierderea pe Ford Model e este anticipată la 5 – 5,5 miliarde dolari, generată de scăderile de prețuri și investițiile în noile modele ce vor fi lansate.