Porsche AG, constructorul de automobile sport deținut de VW Group, a înregistrat un nou record anual al profitabilității, suprapus peste unul al veniturilor totale, generate de vânzările de asemenea istorice.
Porsche a încheiat victorios un an în care mulți constructori auto au reușit să-l traverseze cu greu, din cauza celor două crize, cea pandemică și cea a semiconductorilor. Practic, cu excepția lui 2020, în care compania deținută integral de VW AG a înregistrat o scădere ușoară, ultimii ani au adus permanent creșteri susținute ale vânzărilor și profiturilor. Raportul financiar prezentat în conferința anuală a mărcii relevă că Porsche a înregistrat venituri de 33,1 miliarde de euro, cu 4,4 miliarde în plus față de anul anterior (+15%), depășind de asemenea și nivelul din 2019.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Este, practic, cel mai mare venit obținut vreodată de constructorul german Porsche, un record fiind și profitul operațional generat: 5,3 miliarde de euro, cu 1,1 miliarde peste cel din 2020 (+27%). Marja operațională a urcat anul trecut la 16%, unul dintre cele mai mari randamente din industria auto globală.
„Rezultatul nostru pozitiv se bazează pe decizii curajoase, inovatoare și de perspectivă”, a declarat Oliver Blume, Președintele Comitetului Executiv al Porsche AG. „Industria noastră se confruntă cu ceea ce este probabil cea mai mare transformare din istoria sa”, spune Blume. „Am stabilit un curs strategic devreme și suntem robuști în zona operațională. Succesul se datorează muncii în echipă.” Lutz Meschke, vicepreședinte al Comitetului executiv și membru al Comitetului executiv pentru finanțe și IT, vede baza pentru cifrele puternice în structura de costuri sănătoasă a Porsche AG, pe lângă gama atractivă de produse: „Cifrele reflectă puterea excelentă de profitabilitate a companiei noastre. Ele confirmă creșterea generatoare de valoare și robustețea modelului nostru de afaceri de succes – chiar și în condiții dificile, cum ar fi deficitul de semiconductori.”
Porsche a raportat un volum de vânzări de 301.915 unități, fiind pentru prima dată când depășește pragul de 300.000 de vehicule livrate într-un an.
Compania este îngrijorată de conflictul din Ucraina, anunțând că a donat 1 milion de euro pentru ajutorarea refugiaților, în același timp anunțând că a sistat livrările de autoturisme către Rusia.
„Avem în față luni dificile, atât din punct de vedere economic, cât și din punct de vedere politic, dar ne menținem totuși obiectivului nostru strategic, care a fost ferm ancorat de ani de zile, de a asigura un randament operațional al vânzărilor de cel puțin 15% pe termen lung”, a subliniat directorul financiar Lutz Meschke.
CITEȘTE ȘI FOTO Audi: profit record și un nou concept electric care anunță lansarea noului A6 e-tronÎn această lună, Volkswagen AG a transmis că intenționează să majoreze capitalul social al companiei Dr. Ing. hc F. Porsche AG, cea care deține marca Porsche și produce automobilele sport de lux ale mărcii, printr-o emisiune de acțiuni preferențiale și ordinare și să listeze pe bursă până la un sfert din acțiunile preferențiale emise. Porsche Holding SE, vehiculul investițional al familiilor Porsche și Piech, ar urma să cumpere alte 25% plus o acțiune din acțiunile ordinare, ceea ce înseamnă că structura acționarilor Porsche AG se va schimba radical. Motivul listării vizează finanțarea, respectiv, „transformarea Volkswagen într-un grup de mobilitate integrat”. Pentru Porsche AG listarea va veni cu o mult mai mare libertate managerială, iar pentru acționarii Volkswagen ar fi o evaluare de moment a companiei.
„Din punct de vedere strategic, operațional și financiar, Porsche se află într-o poziție excelentă. Prin urmare, privim viitorul cu încredere – și salutăm luarea în considerare a unei listări IPO a Porsche AG. Acest lucru ar permite Porsche să-și consolideze profilul și să-și sporească libertatea antreprenorială. În același timp, Volkswagen și Porsche ar putea continua să beneficieze de sinergii comune în viitor”, a declarat CEO-ul Oliver Blume.
Anul 2021 a adus și o premieră pentru marca Porsche: primul model electric, Taycan, a depășit vânzările celebrului 911, ajungând la 41.296 de unități vândute.
Constructorul german și-a propus ca în 2030, 80% din vânzările sale să fie reprezentate de vehicule complet electrice sau PHEV.