Înmatriculările din Europa au continuat să scadă și în februarie, după cum reiese din datele publicate de ACEA. România se numără printre țările care au înregistrat creșteri, însă volumele rămân sub cele din perioada pre-pandemică.
Cu numai 719.465 autoturisme înmatriculate în luna februarie, Uniunea Europeană continuă să înregistreze scăderi pe piața de autoturisme, ca urmare a crizei de semiconductori. Scăderea este de 6,7% în februarie, iar după două luni, 6,4%, fiind înmatriculate astfel cu 100.000 de vehicule în minus, comparativ cu anul trecut. Cele mai importante scăderi sunt cele de pe marile piețe, Italia, -22,6%, Franța, -13%, la care se adaugă alte 13 state membre, care raportează un declin situat între -0,9% (Luxemburg) și 22,9%, Finlanda.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Grupul țărilor cu creștere este mult mai mic, iar cu creșteri substanțiale, cu două cifre, sunt doar cinci state, între care se regăsește și România. Germania este țara cu cea mai importantă creștere, chiar dacă vorbim despre numai 3 procente, care contează însă ca volum la echilibrarea situației pe întreg continentul.
România a înregistrat 8.616 autoturisme în februarie, după cum a anunțat deja DRPCIV, cu 25% mai multe decât anul trecut, însă nivelul este încă departe de cel de acum doi ani. În februarie, s-a situat, ca volum, între Ungaria (9.449 unități) și Grecia (8.550), două țări cu o populație mult mai mică decât cea din România. Pe cele două luni, ianuarie și februarie, a depășit cu puțin Ungaria (17.953 autoturisme, față de 17.537).
CITEȘTE ȘI Sindicaliștii Ford Craiova: Suntem șocați de transferul fabricii către Ford OtosanSituația constructorilor de autoturisme este și ea dependentă de piețele pe care se bazează. Astfel, grupul Volkswagen, care are o amprentă extinsă în toate țările UE, se menține în scădere cu 11,5%, pentru toate mărcile sale (cu excepția Porsche), la fel și Stellantis, care raportează aproape 20% scăderi, de asemenea pentru toate mărcile (cu excepția DS).
La Renault, scăderea este mult mai mică, fiind compensată, în mare parte, de creșterea Dacia: 28.469 de autoturisme, în creștere cu 13,8% și o cotă de piață majorată la 4 procente. După două luni, situația Dacia se îmbunătățește vizibil, cu o cotă de 4,3% și o creștere de 15,1%, la un volum înmatriculat de 60.370 de unități.
Evoluția remarcabilă a asiaticilor este vizibilă în continuare, atât pentru Hyundai – Kia, care crește cu 21,3% în februarie, cât și pentru Toyota, Mitsubishi și Honda.
De altfel, dacă analizăm rezultatele pe întreg continentul (UE plus EFTA și Marea Britanie) contatăm că Hyundai Group a depășit și în februarie Renault Group, consolidându-și, după două luni, poziția pe care a câștigat-o: locul trei în Europa, după volumele vândute (160.947 unități, față de 147.864 cât are Renault Group).