Planul divizării Dacia - Românii acționari minoritari vor deveni proprietari în una din cele mai mari companii globale de motoare și cutii de viteze, alături de giganții Geely și Aramco. Uzina Mecanică - evaluată la 1,2 miliarde lei

Planul divizării Dacia - Românii acționari minoritari vor deveni proprietari în una din cele mai mari companii globale de motoare și cutii de viteze, alături de giganții Geely și Aramco. Uzina Mecanică - evaluată la 1,2 miliarde lei
scris 23 mar 2023

Divizarea Automobile Dacia prin separarea activității Uzinei Mecanice intră într-o ultimă fază, odată cu aprobarea de către AGA a transferului de active către Renault Mecanique Roumanie. Evaluarea activelor transferate, analizată de Profit.ro, relevă că uzina Dacia va rămâne fără 13% din active.

Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider

Un procent de 0,57% din acționarii Automobile Dacia SA (uzina de automobile din Mioveni) vor deveni acționari ai uneia dintre cele mai mari companii globale de motoare și cutii de viteze, odată cu transferul fabricii de motoare în patrimoniul Renault Mecanique Roumanie (RMR).

Urmărește-ne și pe Google News

Procedura de transfer presupune ca societatea comercială existentă, RMR, care a fost transformată din SRL în SA, să preia activele Uzinei Mecanice (fără producția de șasiuri) iar acționarii Automobile Dacia SA să primească proporțional acțiuni la RMR. Uzina Dacia este deținută în procent de 99,42% de Renault SA, însă o listă de acționari care își are originea încă de la privatizarea companiei mai deține puțin peste 0,5% din Dacia.

FOTO Veste mare pentru metroul spre aeroportul Otopeni: Începe! CITEȘTE ȘI FOTO Veste mare pentru metroul spre aeroportul Otopeni: Începe!

Potrivit evaluărilor făcute de Renault, regăsite în proiectul de divizare analizat de Profit.ro, Dacia va transfera active în valoare de 1,2 miliarde lei, din care activele nete ce vor fi transferate către RMR valorează 612 milioane de lei.

Un total de 600 de milioane de lei reprezintă datorii aferente activității transferate. Cea mai mare parte a acestora sunt plăți către furnizorii uzinei pentru producția de motoare și cutii de viteze (446 milioane).

Valoarea instalațiilor și utilajelor industriale transferate, terenuri și alte echipamente depășește 2 miliarde de lei însă evaluarea contabilă a acestora este diminuată de amortizările legale.

FOTO Volkswagen a dat startul unei noi ere, în care pune iar accent pe simbolul „mașina poporului”: Mare ca un Golf și ieftin ca un Polo CITEȘTE ȘI FOTO Volkswagen a dat startul unei noi ere, în care pune iar accent pe simbolul „mașina poporului”: Mare ca un Golf și ieftin ca un Polo

Totalul activelor transferate reprezintă 27,42% din activul Dacia, iar totalul activului net reprezintă 13,84%.

Automobile Dacia SA își va diminua activele de la 9,2 miliarde lei, la 8 miliarde lei, respectiv la 3,99 miliarde lei, dacă scădem reducerea datoriilor curente, care sunt transferate.

La momentul divizării, Automobile Dacia SA are un capital subscris și vărsat de 2.541.738.210,5 lei, cu o valoare nominală a acțiunilor de 0,1 lei, iar Renault Mecanique Roumanie are un capital subscris și vărsat de 356.901.500 lei, acționar unic fiind Renault SAS (societate pe acțiuni simplificată, deținută 100% de Renault SA).

Renault SAS a devenit acționar unic al RMR prin preluarea acțiunilor deținute de Renault Developpment Industriel et Commercial SAS.

FOTO Autoritățile promit - Fără cozi în trafic la pasajul rutier Drajna. Când va fi gata CITEȘTE ȘI FOTO Autoritățile promit - Fără cozi în trafic la pasajul rutier Drajna. Când va fi gata

„Alocarea de acțiuni ale Societății Beneficiare (n.r. Renault Mecanique Roumanie) către acționarii Societății Divizate (n.r. Automobile Dacia SA) se va face în conformitate cu principiul proporționalității și cu criteriile de alocare prevăzute în Secțiunea 8 din prezentul Proiect de Divizare. Acționarii Societății Divizate vor deveni proprietari ai acțiunilor alocate în Societatea Beneficiară începând cu Data Implementării”, se arată în document.

Conform calculelor anterioare divizării, valoarea unui acțiuni Dacia a fost stabilită la 0,17394 lei, iar valoarea unei acțiuni a RMR a fost stabilită la 0,10415 lei.

Raportul de schimb între acțiunile celor două companii va fi de 1,67, ceea ce înseamnă că acționarii Automobile Dacia SA vor primi 1,67 acțiuni RMR pentru o acțiune ADSA deținută. Noii acționari ai RMR vor fi Renault SAS, cu 37,78%, Renault SA, care va deveni acționar principal, cu 61,85%, și lista de acționari minoritari, care vor deține 0,35% din companie.

Decizie istorică: Mercedes trebuie să plătească despăgubiri CITEȘTE ȘI Decizie istorică: Mercedes trebuie să plătească despăgubiri

Ulterior, Renault Mecanique Roumanie SA va fi integrată în viitoarea companie, care, pentru moment, este cunoscută doar sub numele de cod „Horse”. Participarea Renault Group la această nouă companie va reprezenta un aport la capital echivalent cu un pachet de acțiuni de 40%, având în vedere că un pachet similar, de 40% va fi adus de Geely Holding, iar diferența de 20% va fi reprezentată de aportul Aramco.

Acționarii Dacia care doresc să se retragă înainte de realizarea transferului de active o pot face, iar prețul pe care societatea îl va plăti „va fi determinat de un expert autorizat independent”, se mai arată în act.

Potrivit informațiilor anterioare transmise de conducerea Dacia, în noua structură care va fi preluată de proiectul Horse vor fi transferate și aproximativ 2000 de persoane, atât din cei care lucrează în prezent la Uzina Mecanică, cât și din angajați ai Renault Tehnologie Roumanie.

Toate activele pe care Renault le deține la nivel global și care vor fi transferate în Horse vor fi deconsolidate în vara acestui an, potrivit declarațiilor CEO-ului Renault, Luca de Meo.

viewscnt
Afla mai multe despre
uzina mecanica dacia
renault mecanique roumanie
renault proiect horse
divizare dacia