Guvernul federal al Germaniei a anunțat că a aprobat o finanțare de 437 de milioane de euro, sub forma unui grant, ce va fi acordat companiei Opel, pentru construirea unei fabrici de baterii, în cadurul „Automotive Cell Company”, un joint venture între Stellantis și Saft.
Opel va primi o finanțare de peste 480 de milioane de euro din care 430 vor veni din partea Ministerului Federal al Economiei, din Germania, conform anunțului făcut de reprezentanții guvernului landului Rhineland-Palatinate și de ministrul economiei, Peter Altmaier. Grantul acordat este destinat construirii unei gigafactory în Kaiserslautern, în cadrul unui parteneriat încheiat între Stellantis și producătorul de baterii francez Saft, ce aparține de gigantul energetic Total, prin intermediul Opel Automobile Gmbh. Cele două companii au înființat un joint-venture numit Automotive Cell Company – ACC, care și-a propus să finalizeze fabrica în 2025 și să livreze baterii pentru 500.000 de autovehicule electrice anual.
Opel a anunțat că dorește să devină o marcă exclusiv electrică, începând din 2028, astfel că necesarul de baterii va fi foarte mare. În acest moment Opel are două autoturisme electrice, Corsa-e și Mokka-e, precum și două utilitare, Combo-e și Zafira-e. Săptămâna aceasta a fost lansat un al treilea model, Astra, care va avea versiune complet electrică începând din 2023.
Germania a decis să acorde finanțări proiectelor destinate propulsiei cu zero emisii, suma totală aprobată fiind de 3 miliarde de euro, pentru producția de baterii, care ar urma să atragă investiții private de patru ori mai mari și să creeze mii de locuri de muncă.
„Vrem cele mai inovative, sustenabile și eficiente baterii care să fie produse în Germania și în Europa. Viitoarea unitate de producție de baterii ACC din Kaiserslautern se va axa pe acest lucru. Noua fabrică de baterii va securiza circa 2.000 de locuri de muncă și va produce sustenabil baterii pentru jumătate de milioane de mașini, anual. Este o bornă importantă în transformarea industriei auto germane: cu baterii fabricate în Germania securizăm joburile cu valoare adăugată de mâine”, a declarat ministrul federal al economiei, Peter Altmaier.
O diferență de 51 de milioane de euro va fi acordată de guvernul landului, iar restul până la 2 miliarde vor veni din partea celor două companii private care formează parteneriatul.
Fabrica de baterii din Kaiserslautern va avea o capacitate de 24 GWh, iar primele baterii ar urma să iasă de pe liniile de producție chiar în 2025. O fabrică similară va fi construită de ACC în Franța, cu finanțare din partea guvernului francez, în Douvrin, și care va livra baterii celorlalte mărci ale grupului Stellantis, începând din 2023.
Stellantis va avea nevoie de 130 GWh capacitate de producție de baterii, în 2025, dintre care 80 GWh vor fi produți în Europa. Compania mai are contracte semnate cu chinezii de la CATL, cu ceu de la BYD, cu coreenii de la LG și cu SVolt. În 2030, capacitatea de livrare de baterii ar trebui să crească la 260 GWh, din care 170 GWh în Europa, după cum a declarat Carlos Tavares, CEO al Stellantis.