Obiectivul Germaniei de a avea 15 milioane de vehicule electrice pe străzi în 2030 include atât vehiculele complet electrice, cât și modele hibride, a declarat ministrul Transporturilor, Volker Wissing. El a revizuit astfel o promisiune extrem de ambițioasă inclusă în acordul semnat la finele anului trecut de partidele din coaliția guvernamentală.
„Vrem vehicule complet electrice. Desigur, modele hibride își vor aduce și ele contribuția”, a declarat Volker Wissing, membru al Liberal Democrat (FDP), la o conferință organizată de cotidianul Handelsblatt, în ceea ce ar putea fi o dovadă a unor fricțiuni între ecologiști și celelalte partide din coaliția guvernamentală, scrie Agerpres.
În acordul pe care l-au convenit în luna noiembrie, cele trei partide care formează guvernul de coaliție de la Berlin și-au propus o țintă de „cel puțin 15 milioane autoturisme complet electrice până în 2030”. Acest obiectiv reprezenta un pas un plus față de obiectivul fostei administrații, privind 14 milioane vehicule electrificate până în 2030, dintre care cel puțin 10 milioane urmau să fie vehicule complet electrice.
Vehiculele hibride, văzute de unii drept un produs de tranziție până când companiile și guvernele pun la punct infrastructura pentru utilizarea pe scară largă a vehiculelor complet electrice, sunt criticate de ONG-urile care se ocupă de protecția mediului pentru că ar fi la fel de dăunătoare ca și vehiculele cu motoare pe combustibili fosili.
Autoritatea rutieră germană (KBA) estimează că în prezent jumătate din cele aproximativ un milion de vehicule electrificate care rulează pe drumurile din Germania sunt modele hibride și cealaltă jumătate sunt vehicule complet electrice.
„Am căzut de acord asupra unui obiectiv clar în acordul de coaliție privind cel puțin 15 milioane de vehicule complet electrice în 2030. Sunt sigur că ministrul Transporturilor va veni cu unele clarificări”, a spus Stefan Gelbhaar, export în politici de transport și parlamentar din partea partidului ecologist.
Tot la conferința organizată de Handelsblatt, Volker Wissing a adoptat un alt subiect controversat declarând că nu exclude posibilitatea ca motoarele pe combustie să fie alimentate cu combustibili sintetici, sau e-fuels, chiar dacă producerea lor este costisitoare și este nevoie de mari cantități de energie regenerabile pentru a le face carbon-neutral.
Săptămâna trecută, într-un interviu pentru Der Spiegel, Wissing a spus că oferta de combustibili sintetici este limitată și aceștia ar trebui utilizați doar de unele industrii precum shipping și aviație.
După criticile formulate de Asociația auto din Germania, care se numără printre susținătorii combustibililor sintetici, Wissing a revenit luni și a spus că est nevoie de „deschidere tehnologică” și că e-fuels ar putea fi utilizați de vehiculele de mare tonaj.