JLR, așa cum se numește acum fosta Jaguar Land Rover, a anunțat că-și va încetini planurile de tranziție la propulsia electrică și va pune accent pe modelele cu motorizare hibridă plug-in, ca urmare a cererii tot mai mari de astfel de vehicule.
Jaguar Land Rover (JLR) se va concentra pe dezvoltarea și vânzarea de automobile PHEV, un segment care revine în actualitate și se confruntă cu o cerere mai mare decât în trecut, spun reprezentanții companiei. Primul efect va fi întârzierea programelor de dezvoltarea de noi modele electrice, cererea pe acest segment fiind tot mai mică în ultima perioadă.
Inițial, planurile JLR prevedeau șase noi lansări în următorii doi ani, pentru brandul Land Rover, dar anunțul companiei vorbește acum doar despre patru modele complet electrice, în timp ce Jaguar rămâne cu două modele electrice în plan. „Suntem mai lenți decât acum trei ani, a declarat Adrian Mardell, CEO JLR.
Primul automobil complet electric aflat în plină dezvoltare este Range Rover Electric, care va fi totodată o premieră pentru marca Land Rover, care rămâne deocamdată activă, deși în urmă cu un an conducerea companiei încerca să o înlocuiască cu cele trei subbranduri, Range Rover, Defender și Discovery.
Compania a deschis deja comenzile pentru viitorul automobil electric, care va fi urmat de un Range Rover Sport, de asemenea 100% electric. Ambele vor folosi o platformă comună, în timp ce următoarele două modele electrice, Range Rover Evoque și Discovery Sport vor beneficia de o platformă mai mică.
Jaguar, care a fost prima marcă electrificată, cu modelul I-Pace, are de asemenea programat un model 100% electric pentru 2025, un GT construit pe o platformă proprie, care să concureze cu Porsche Taycan.
Șeful JLR a dat de înțeles că dacă viitoarele mașini vor avea nevoie de un timp mai îndelungat pentru lansare, va permite acest lucru. De cealaltă parte, producția și vânzările de motorizări hibride cu încărcare, PHEV, au crescut foarte mult, aceste modele înlocuind practic motorizările diesel pe mărcile Land Rover și Jaguar. Planurile JLR prevăd ca în 2030 compania să ajungă la o pondere de 60% a mașinilor electrice respectiv de 100% în 2036, moment în care, cel puțin în Europa, vânzările de motorizări cu emisii de CO2 vor fi interzise.
CITEȘTE ȘI Luptă strânsă în China: VW a revenit și a depășit vânzările BYDÎn acest moment, industria auto caută soluții pentru încetinirea vânzărilor de mașini electrice, pe lângă JLR alte companii fiind interesate de o creștere a producției și vânzărilor de motorizări hibrid. Modelul tuturor este Toyota, compania cu cele mai mari vânzări de automobile hibrid și PHEV în Europa și la nivel global, strategia japonezilor având cea mai realistă abordare din acest punct de vedere.
Toyota a fost prima companie care a înlocuit motoarele diesel cu motorizări hibrid, în Europa, fiind totodată ultima care a lansat un automobil electric, pe această piață, de altfel și singurul din gamă, la acest moment.