Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov (TPBI) a lansat o consultare publică în vederea stabilirii valorii estimate pentru trenurile metropolitane.
Acestea ar urma să circule pe rutele suburbane și regionale cu plecare din București.
Pentru exploatarea în zone parțial neelectrificate, cum ar fi cea de pe ruta Gara de Vest – Gara Progresu, fiecare tren va fi echipat cu baterii de acumulatori fără mentenanță, care să permită alimentarea funcțiilor esențiale, arată Buletin de București.
TPBI caută oferte tehnico-economice pentru achiziția a cinci rame electrice cu compunere fixă, fiecare tren urmând să ofere cel puțin 200 de locuri pe scaune și o capacitate totală de transport de aproximativ 340 de pasageri.
Prin comparație, un tramvai Astra Imperio are o capacitate de 322 de pasageri.
În plus, operatorii sunt invitați să transmită și estimări privind costurile de mentenanță pentru o perioadă de minimum 15 ani, cu posibilitatea extinderii până la 30 de ani.
Trenurile, denumite oficial EMU-MB (Electric Multiple Unit – Metropolitan București), ar urma să fie destinate transportului feroviar de călători pe liniile electrificate și neelectrificate din regiunea București – Ilfov.
Fiecare unitate va avea trei vagoane, o viteză maximă de 160 km/h și va fi echipată cu sisteme moderne de control și semnalizare, dar și sisteme de acumulatori pentru zonele cu infrastructură electrică deficitară, potrivit documentelor.

Cum ar trebui să arate. FOTO: Siemens via Buletin de Bucuresti














