Producătorul chinez Geely, care are cea mai mare amprentă pe piața din Europa prin marca Volvo și care deține 40% din uzina de motoare Horse România, a lansat cel mai nou sistem de propulsie hibridă cu încărcare la priză, EM-i, care depășește toate recordurile anterioare de consum.
NordThor 2.0, sistemul PHEV de la Geely, cunoscut și ca EM-i, devine cel mai eficient grup motopropulsor de acest tip din lume, cu un consum de 2,67 litri de benzină la 100 km, având o autonomie combinată a celor două sisteme de 2.390 km.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Tehnologia Geely depășește astfel în performanțe pe cea lansată anul acesta de BYD, care oferă un consum de 2,9 litri/100 km și o autonomie de 2.100 km.
Companiile chineze au intrat într-o veritabilă cursă a motoarelor hibride cu încărcare, aflate într-o creștere rapidă de popularitate în China.
Mai multe companii, printre care SAIC și Chery, alături de BYD și Geely, încearcă să depășească recorduri de consum sau de distanțe parcurse cu acest tip de propulsie combinată, secretul fiind o baterie eficientă, dar și un motor termic cu un consum foarte scăzut.
CITEȘTE ȘI FOTO Mazda lansează noul EZ-6 electric la doar 19.000 de dolari. După China urmează EuropaPlatforma NordThor 2.0 PHEV prezentată de Geely va fi utilizată în premieră pe viitorul model Geely Starship, dar cel mai probabil ea s-ar putea regăsi în diferite variante și pe modele Volvo.
Platforma a fost dezvoltată din cea anterioară, EM-P, care este utilizată în prezent de mașinile Lynk & Co, și are la bază motorul de 1.5 litri aspirat, care a fost ridicat la unul dintre cele mai ridicate niveluri de eficiență pentru un motor de vehicul, respectiv 46,5%.
Potrivit companiei chineze, motorul poate fi alimentat și cu etanol și poate funcționa până la -35 de grade Celsius.
Sistemul de propulsie EM-i include tehnologia electrică de propulsie E-DHT, formată din două motoare electrice (P1+P3), unitatea de control, care coordonează întreaga funcționare a sistemului, transmisia controlată de asemenea electronic, precum și sistemul G-TCS. Motorul de propulsie P3 are 160 kW (214 CP) și o eficiență de 98,02%, cu o eficiență totală a sistemului electric de 92,5%.
CITEȘTE ȘI BYD anunță venituri și marjă de profit peste Tesla, dar rămâne pe locul 2 la vânzări BEVÎn sistemele PHEV cu configurație P1 + P3, motorul P1 este instalat în partea din spate a motorului termic și îndeplinește funcții precum pornirea-oprirea motorului, controlul turației motorului și acționarea independentă a componentelor electrice ale vehiculului. Motorul P3 este situat între diferențial și transmisie și este conectat direct la arborele transmisiei printr-un reductor și are și rol de frânare regenerativă.
Inovator la platforma Geely este faptul că beneficiază de o tehnologie patentată care permite funcționarea mașinii și în cazul în care unele dintre componente se defectează, respectiv sistemul termic sau cel electric.
Primul automobil care va folosi platforma EM-i, Galaxy Starship 7, are o lungime de 4,74 metri, cu o lățime de 1,90 metri și un ampatament de 2,70 metri, fiind dezvoltată pe baza arhitecturii electrice GEA, a companiei.