Ford va produce la Craiova bateriile necesare mașinilor electrice Puma Gen-E și Courier, pe o nouă linie de producție construită special.
Profit.ro a anunțat anterior că, în octombrie, Ford Otosan va deveni oficial primul producător de automobile electrice din România, dar mașinile vor ajunge în showroom-uri abia în 2025.
Ford a inaugurat în cadrul uzinei din Craiova o nouă linie pe care va asmbla bateriile ce vor fi folosite de modelele Puma și Courier, odată cu startul producției în acest final de an.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ CFR Marfă își va declara falimentul și va opri activitatea imediat după operaționalizarea Carpatica Feroviar. Estimarea, până la 1 martie„Ford Otosan Craiova este una dintre cele mai moderne și automatizate unități de producție auto din Europa și suntem mândri să fim primul producător din România care fabrică vehicule electrice în inima Olteniei. Primele livrări sunt așteptate în primăvara anului 2025, iar modelele electrice pe care uzina noastră le va produce în curând vor completa gama actuală de modele Ford, jucând un rol esențial în strategia de electrificare a companiei la nivel european”, a declarat Fırat Elhüseyni, Președintele Ford Otosan România.
Noul Puma Gen-E va fi dezvăluit de Ford în luna decembrie, în timp ce modelele E-Courier au fost deja prezentat în urmă cu un an.
Bateriile vor fi asamblate în secția de motoare și apoi transportate în secția de asamblare finală a vehiculelor printr-un conveior aerian. Noua linie de producție pentru vehicule electrice include o serie de stații automatizate, operate de roboți și coboți, precum și stații manuale, operate de personal uman.
CITEȘTE ȘI FOTO Mazda lansează noul EZ-6 electric la doar 19.000 de dolari. După China urmează EuropaSuprafața totală a noii zone de asamblare a bateriilor este de peste 4000 mp, incluzând și zonele logistice aferente, fiind complet integrată în procesele de fabricație existente.
Ford Otosan România produce în prezent versiunile cu motoare pe combustie ale modelelor Ford Transit Courier, Tourneo Courier și Puma, dar și motorul 1.0 l EcoBoost. Uzina din Craiova operează în trei schimburi atât în zona de producție vehicule, cât și în zona de producție de motoare și dispune în acest moment de peste 6600 de angajați.