Designerul și antreprenorul Henrik Fisker, creatorul cunoscutei mașini Fisker Karma și rival al lui Elon Musk, a anunțat că dorește să lanseze un nou automobil, folosind platforma electrică de la Volkswagen.
Henrik Fisker, cel care a dezvoltat modelul avantgardist Fisker Karma, a anunțat că vrea să lanseze un nou vehicul, Fisker Ocean, pentru care intenționează să cumpere platforma electrică MEB de la Volkswagen, așa cum o să facă și Ford, de exemplu. Nu există informații confirmate despre posibile discuții între cele două părți, însă Automotive News citează mai multe date depuse de Fisker la autoritățile din SUA, cu ocazia unei prezentări făcute în fața unor investitori.
El a prezentat conceptul noului SUV electric Ocean, în primăvara acestui an, la CES, în Las Vegas, cu o descriere care ar trebui să atragă în special activiștii de mediu: „cel mai sustenabil automobil din lume”, având inclusiv interiorul construit din materiale „vegane” și reciclate. Foarte bine primit de public, acesta ar trebui, teoretic, să fie produs din 2022 și să concureze cu Tesla Model Y, însă deocamdată compania Fisker Inc. caută finanțare pentru proiectul său. Utilizarea platformei MEB de la VW i-ar ușura munca de dezvoltare, dar nu ar rezolva întreg procesul de producție.
Henrik Fisker este un nume controversat în industria auto, atât pentru calitățile sale indiscutabile de designer, cât și pentru scandalurile în mijlocul cărora s-a aflat de-a lungul carierei sale. Publicul cunoaște cel mai bine automobilul Fisker Karma, unul dintre primele vehicule plug-in hybrid de pe piață, lansat în 2008, dar a auzit cu siguranță de Fisker și în perioada de început a mărcii Tesla, când el și Elon Musk erau parteneri, iar Henrik s-a ocupat de designul Model S, mașina care a făcut din Musk miliardar. Între Tesla și Fisker a fost chiar și un proces, legat de presupusul furt al unor documente, proces pierdut de Tesla. Numai că proiectele lui Fisker au eșuat, în timp ce proiectele lui Musk au urcat Tesla la un nivel greu de imaginat în urmă cu 10 ani.
După despărțirea de Tesla, Henri Fisker a lansat Fisker Karma, a atras investitori în Fisker Automotive, dar totul s-a sfârșit cu un faliment răsunător. Fabrica și tehnologia au fost vândute unor chinezi, iar marca Fisker i-a rămas lui Henrik, așa cum era normal. Acum, după aproape 10 ani, într-un context favorabil vehiculelor electrice, designerul celebrului BMW Z8 își încearcă din nou norocul.
Potrivit informațiilor transmise de compania lui Henrik Fisker, negocierile cu VW vizează și furnizarea de baterii, însă compania germană nu a confirmat niciuna din informații deocamdată.
Henrik Fisker declarase anterior că nu este nevoit să producă componentele mașinii pe care vrea să o dezvolte, nici aerul condiționat, nici coloana de direcție, nici măcar platforma.
După reînființarea unei companii auto, Fisker Inc., în 2016, Henrik Fisker a prezentat trei prototipuri, însă doar ultimul, Ocean, pare că are șanse să fie dezvoltat. A fost anunțat chiar și prețul acestuia, 37.500 de dolari, chiar dacă nu sunt cunoscuți încă furnizorii de componente. Clienții care doresc acest model, pot face hiar și o rezervare, contra sumei de 250 de dolari.
Cel mai recent anunța al Fisker Inc. publicat pe site-ul său, este cel legat de faptul că va deveni companie listată prin intermediul unei fuziuni cu o altă companie afiliată a Apollo Global Management. Cu o săptămână în urmă, compania anunțase și prima finanțare obținută, de la Moore Strategic Ventures, în valoare de 50 de milioane de dolari, „care va fi folosită pentru susținerea următoarei faze a activităților de inginerie ale SUV-ului Fisker Ocean”.