Volkswagen Group a confirmat oficial încheierea tranzacției prin care vinde toate activitățile din Rusia către o companie locală. Suma tranzacției nu a fost comunicată oficial, dar a fost estimată în presa din Rusia la peste 100 de milioane de euro.
Constructorul german VW AG a anunțat că a încheiat vânzarea acțiunilor Volkswagen Group Rus LLC, cu tot cu subsidiarele locale (Volkswagen Components and Services LLC, Scania Leasing LLC, Scania Finance LLC, Scania Insurance LLC) către compania locală Art-Finance LLC deținută de unul dintre dealerii VW, Avilon. Odată cu aprobarea tranzacției de către autoritățile ruse, Volkswgen Group iese complet de pe piața din această țară, după ce în urmă cu un an suspendase activitățile și rezilise contractul de producție pe care îl avea cu o altă companie rusă.
Tranzacția cuprinde unitățile de producție din Kaluga, aflată la circa 150 km de Moscova, structura companiei de import, cu tot cu afacerea de distribuție și after-sales, depozitele logistice și serviciile financiare cu tot cu angajațiii acestora.
În 2022, Volkswagen reziliase și contractul pe care îl avea cu compania rusă Gaz, deținută de oligarhul Oleg Deripaska, în cadrul căruia producea autoturisme în orașul Nishny Novgorod.
CITEȘTE ȘI Tesla ieftinește din nou mașinile pe piața din Europa, pe fondul scăderii comenzilor. Cota de piață în Europa s-a prăbușit în aprilie - INFOGRAFICÎn ultimul an de activitate din Rusia, Volkswagen Group a vândut aproape 200.000 de vehicule, din care 170.000 au fost produse în cele două uzine, 118.000 la Kaluga și 52.000 de la Nizhny Novgorod. Grupul german a avut o cotă de piață de aproape 12 procente, fiind în urma grupului Renault, care deținea marca locală Lada. Uzina din Kaluga a produs și circa 96.000 de motoare care doar 7800 au fost exportate în alte uzine, precum Polonia, Spania sau India. De asemenea, 11.500 de vehicule au fost exportate în 2021 în alte țări ale CIS.
Volkswagen a făcut notă discordantă în industria auto, raportat la procedurile de ieșire de pe piața din Rusia. Cei mai mulți dintre constructorii auto au negociat contracte de vânzare cu clauză de reăscumpărare într-un interval de câțiva ani, însă vânzarea s-a făcut pentru o rublă, așa cum a fost cazul Renualt. Volkswagen nu numai că a continuat o vreme să producă mașini, în Kaluga, printr-o excepție obținută de la UE, dar a reușit să recupereze în bani contravaloarea afacerii la care renunță în Rusia.