Cele 27 de state membre ale Uniunii Europene au exportat anul trecut aproape 1,3 milioane de biciclete, cu o valoare de 471 milioane de euro, spre țările din afara spațiului comunitar, în creștere cu 35% comparativ cu 2019, arată datele publicate de Eurostat.
În același timp însă, UE a importat din afara spațiului comunitar aproape cinci milioane de biciclete, în valoare de 930 milioane de euro, în scădere cu 3% comparativ cu 2019, scrie Agerpres.

Datele Eurostat mai arată că tot în 2020 UE a exportat 273.900 de biciclete electrice, cu o valoare de 427 milioane de euro, în creștere cu 43% față de 2019, și a importat 839.100 de biciclete electrice, în valoare de 721 milioane de euro, în scădere cu 19% în ritm anual.
Exporturile de biciclete ale UE au mers în principal spre Marea Britanie (34% din total), Elveția (13%) și Brazilia (9%). Elveția și Marea Britanie au fost și principalele destinații pentru exporturile UE de biciclete electrice (36% respectiv 29% din total), urmate de Norvegia (14%) și SUA (10%).

În ceea ce privește importurile de biciclete ale UE, acestea au venit în principal din Cambodgia (24% din total), China (17%), Taiwan (11%) și Bangladesh (8%). În schimb, pentru bicicletele electrice, peste jumătate (53%) din importurile în UE au venit din Taiwan, urmate de Vietnam (19%), China (10%), Turcia (7%) și Elveția (6%).