Grupul auto francez Renault SA a decis să facă pași importanți spre crearea unui centru de producție a automobilelor electrice în nordul Franței, în ideea de a putea concura mai bine pe piața automobilelor electrice din Europa, care în prezent înregistrează o creștere rapidă, transmite Bloomberg.
Proprietarul Dacia se pregătește să anunțe săptămâna viitoare un plan care ar viza combinarea operațiunilor de la trei uzine (amplasate la Douai, Maubeuge și Ruitz) într-o entitate separată care va fi deținută în întregime de Renault, au declarat pentru Bloomberg surse din apropierea acestui plan. Această mișcare ar deschide calea pentru discuțiile cu sindicatele cu privire la condițiile de plată și de muncă la aceste uzine, au adăugat sursele care au dorit să își păstreze anonimatul, scrie Agerpres.
Acest hub de producție, care ar putea fabrica până la 400.000 de automobile electrice, este o componentă din planul noului director general Luca de Meo de a relansa constructorul cu probleme și a majora producția de automobile electrice și hibride. În plus, hub-ul ar ajuta și la respectarea unei promisiuni făcute statului francez, cel mai mare acționar de la Renault, vizând păstrarea locurilor de muncă și tehnologiei dedicate automobilelor electrice în Franța.
Potrivit Bloomberg, la scurt timp după ce a fost numit la conducerea Renault, în 2020, Luca de Meo le-a spus sindicatelor că dezvoltarea unui automobil electric care să coste mai puțin de 20.000 de euro este crucial pentru Renault. Anul trecut modelul Renault Zoe a fost cel mai vândut automobile electric pe piața din Europa, însă în acest an riscă să fie devansat de modelele electrice produse de Tesla Inc. ș Volkswagen AG.
Între timp, noul CEO a dezvăluit că viitorul model Megane electric va fi produs la uzina de la Douai, în timp ce la uzina de la Maubeuge sunt în producție versiuni electrice ale utilitarei Kangoo. Aceiași companie produce modelul electric Dacia Spring la o uzină din China pe care îl comercializează în Europa.
Renault le-a spus investitorilor că 2021 va fi un an dificil după pierderile record de opt miliarde de euro înregistrate anul trecut. Compania reduce costurile și restructurează personalul din Franța și în același timp se confruntă cu opririle de producție cauzate de lipsa semiconductorilor.
În 2020, Grupul Renault, proprietarul Dacia, a raportat pierderi record de opt milliarde de euro în condițiile în care veniturile grupului au scăzut cu 21,7%, până la 43,474 miliarde de dolari, iar numărul de autovehicule vândute a scăzut cu 21,3% până la 2,95 milioane de unități. Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999 și relansată în 2004 cu modelul Logan. Ulterior, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piața auto europeană.