Modificările legislative, care au diminuat drastic subvenția acordată de statul german vehiculelor electrice, au determinat scăderea vânzărilor modelului Dacia Spring în prima jumătate a anului pe cea mai mare piață auto din Europa, chiar dacă marca se află într-un moment de creștere masivă.
Dacia Spring a fost afectată în primele șase luni de scăderea sumelor pe care statul german le acordă la achiziția unui automobil electric. Dacă anul trecut modelul electric de la Dacia cumpărat de un client din Germania primea 6000 de euro subvenție de la stat și 3000 de euro subvenție din partea constructorului, de la 1 ianuarie situația s-a modificat, iar sumele s-au micșorat proporțional. În acest moment, bonusul electric, așa cum se numește în Germania, este format din 4.500 de euro din partea guvernului federal și 2.678 euro din partea Dacia, adică în total 7178 de euro. Prețul de listă afișat este de 22.750 de euro, astfel că prețul final pe care îl plătesc clienții este de 15.572 de euro, cu aproape 50% mai scumpă față de prețul pe care clienții l-au plătit în 2021, când era lansată mașina pe piață, respectiv 10.900 de euro.
Acesta este motivul pentru care volumul de exemplare Spring vândute în primele șase luni ale anului în Germania a scăzut cu aproape 8 procente, la 3.303 unități, față de 3.588 câte vindea în intervalul similar în 2022. Cu acest volum, Dacia se află acum pe locul 16 în clasamentul celor mai vândute mărci electrice din această țară, cu o cotă de 1,5% din întreaga piață de electrice, fiind la un nivel ușor mai mare decât vânzările Polestar, o marcă premium electrică, și mult peste vânzările Porsche Taycan din Germania.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Cele mai vândute mărci electrice din Germania au fost în primul semestru Tesla, VW și Mercedes, iar în eșalonul al doilea, la nivelul de volum comparabil cu cel al Dacia, cele mai vândute au fost Mini, Renault, Cupra, Peugeot, Kia și Volvo.
Dacia mai este prezentă în vânzările de automobile cu propulsie alternativă, în Germania, cu motorizările hibrid, de pe Jogger, și cu motorizările GPL, de pe Sandero și Jogger, numărul total de astfel de mașini fiind de 10.804, în prima jumătate a anului, în scădere ușoară cu circa 200 de unități față de anul trecut.
Celelalte modele ale mărcii Dacia au înregistrat creșteri importante față de anul trecut, cel mai vândut model fiind în continuare Sandero, cu 12.546 exemplare vândute, urmat de Duster, cu 3.219 exemplare, și Jogger, cu 7.991 exemplare, conform datelor privind înmatriculările de pe această piață.
Vânzările totale ale Dacia în intervalul ianuarie – iunie au crescut în acest an cu 40%, ajungând la un nivel de 34.756 autoturisme, pe o piață care s-a majorat cu 13 procente.