Constructorul de automobile sport Porsche a anunțat rezultatele pentru primele șase luni ale anului, marcând astfel depășirea recordului anterior, pentru primul semestru, înregistrat în 2021.
Porsche a livrat 167.354 de automobile sport clienților săi, în intervalul ianuarie – iunie, cu o creștere de 15%, ceea ce duce la depășirea recordului anterior pentru perioada analizată, de 153.656 unități, înregistrat în primele șase luni ale lui 2021. Anul trecut, Porsche a avut un ușor declin, în semestrul 1, de 5 procente, pe fondul crizei de producție cauzate de componentele electronice, astfel că cea mai mare parte din comenzile pierdute s-a regăsit în livrările din acest an.
Declarațiile șefului de vânzări și marketing, Detlev von Platen, sunt destul de modeste și nu fac referire la recordul atins de companie. „După primele șase luni ale anului, putem fi mulțumiți de rezultatele obținute până acum”, a spus șeful vânzărilor, subliniind faptul că toate regiunile geografice au contribuit cu creșteri la acest rezultat.
Cel mai mare avans a fost cel din Germania, piața de origine, unde cele 24 de procente de creștere au urcat vânzările la 17.118 unități, aproximativ o treime din totalul vânzărilor din Europa. Pe celelalte piețe din regiune, Porsche a vândut 36.574 autoturisme, în creștere cu 23%. Piața din China a avut o majorare mai mică, doar 8 procente, dar rămâne cea mai mare piață a constructorului, cu 43.832 unități livrate clienților, peste America de Nord, care a încheiat semestrul cu 41.937 de autoturisme livrate și creștere de 12 procente.
Cele mai vândute modele ale Porsche rămân cele două SUV-uri, cele care au mutat marca de la un construtor de nișă, la unul de volum.
SUV-urile rămân printre cele mai populare modele ale mărcii: Porsche Macan a fost cumpărtat de 47.755 clienți (+26%), iar Cayenne a fost preferat de 46.884 de persoane (+12 procente).
Celebrul 911, ajuns la venerabila vârstă de 60 de ani, a crescut și el, cu 21 de procente, având un volum de livrări de 26.124 unități. Singurul care a scăzut a fost Taycan, modelul electrice al celor de la Porsche, care a reușit să vândă 17.991 exemplare. Compania pune acest ușor declin pe dificultățile de aprovizionare cu componente electronice.
CITEȘTE ȘI FOTO Renault lansează Arkana facelift, cu un an mai devreme"Creșterea orientată spre valoare este prioritatea principală pentru Porsche", a mai spus Detlev von Platen. "Pentru a realiza acest lucru, continuăm să ne concentrăm pe flexibilitate, în condițiile în care situația economică globală rămâne dificilă. În China, în special, ne străduim să obținem un echilibru între cerere și ofertă, în conformitate cu poziționarea noastră de lux."
În ultimii șase ani, Porsche și-a menținut tendința de creștere de la un an la altul, pe măsură ce a lansat noi modele, excepție făcând anii 2020, din cauza blocajelor induse de pandemia de coronavirus, și 2022, când s-a manifestat criza de componente. Comparativ cu cifrele de acum 10 ani, Porsche și-a dublat, practic, volumul de vânzări: în 2013, livra 81.500 de automobile, depășind pentru prima dată pragul de 80.000 de mașini vândute.