Organizația independentă EuroNCAP, specializată în testarea nivelului de siguranță al automobilelor, în caz de accident, a modificat din nou duritatea testelor și sistemelor de clasificare, începând din acest an. Primele automobile testate au fost Nio ET5 și Nio EL7, două modele vândute de brandul chinez pe piața din Europa începând de anul trecut.
Două vehicule Nio, ET5 și EL7, sunt primele automobile care trec testele de siguranță în cadrul noilor scenarii de testare implementate de Euro NCAP în 2023. Acestea includ situații de impact mașină – motocicletă, mașină – mașină intersectare, mașină – mașină frontal, accidente la deschiderea ușii vehiculului și monitorizare status șofer. Potrivit rezultatelor EuroNCAP, ambele vehicule produse de chinezii de la NIO „au obținut performanțe excepționale în cele mai multe dintre cazurile de test”. Specialiștii organizației consideră că rezultatele demonstrează că sistemele de tip Active Safety au evoluat și au intervenit în evitarea tipurilor tot mai complexe de accidente. În același timp, inginerii EuroNCAP sunt de părere că anumite scenarii (cum este cazul impactului în intersecții) lasă loc de îmbunătățiri în continuare.
„Pe măsură ce noul rating devine mai dur, a fi printre primele mașini testate ar putea fi descurajant. Cu toate acestea, NIO a făcut față provocării și a obținut două rezultate de cinci stele, subliniind marile lor ambiții pentru brand. Tehnologiile de siguranță devin complexe, dar vreau să reasigur consumatorii că Euro NCAP va continua să anticipeze și să se adapteze la schimbările din schema noastră de rating, provocând producătorii de vehicule să se asigure că șoferilor – și utilizatorilor drumurilor cu care interacționează – li se oferă cele mai sigure vehicule posibile”, a declarat Michiel van Ratingen, secretar general Euro NCAP, la finalul testelor.
Mașinile NIO testate sunt echipate, printre altele, cu un LIDAR cu rază ultra-lungă de acțiune, acesta fiind folosit pentru monitorizarea vehiculelor din trafic și evitarea coliziunilor cu acestea. Senzorul LIDAR este montat pe acoperiș, deasupra parbrizului, într-un punct numit „turn de veghe”, permițând să primească semnale de la o distanță mare, chiar și la viteze ridicate.
CITEȘTE ȘI Mercedes-Benz a scăzut pe segmentul Core, în prima jumătate de an, dar accelerează pe segmentele electric și high-endNio ET5 și EL7 sunt mașini 100% electrice, cu un nivel de tehnologie comparabil cu cel al mărcilor premium din Europa sau cu cel al mașinilor Tesla, având prețuri mai mici decât acestea. NIO s-a remarcat prin tehnologia de schimbare a bateriilor, care permite înlocuirea în doar câteva minute a bateriei descărcate cu una complet încărcată. Sistemul nu pare însă să-și fi găsit încă o nișă consistentă de clienți. Bateriile pot fi încărcate însă și în sistem clasic.