Vânzările de autovehicule din Franța au scăzut și în luna mai, cu mai bine de 10 procente, astfel că declinul din 2022 al pieței auto din această țară se apropie de 20% comparativ cu anul anterior. Pentru România, piața din Franța este extrem de importantă, deoarece absoarbe un procent important al automobilelor Dacia fabricate la Mioveni.
Dacia a reușit să-și conserve ritmul de creștere pe piața din Franța, în pofida scăderilor repetate ale acestei piețe, în primele cinci luni ale anului. Pe segmentul de autoturisme, scăderea pieței în luna mai a fost de 10,1%, la un volum de 126.810 unități înmatriculate, însă Dacia a reușit să înmatriculeze 9.781 de unități, cu 4,2% mai multe decât anul trecut, ceea ce a condus la o creștere a cotei de piață a mărcii românești până la 7,7%.
Au mai raportat creșteri Fiat (19,7%) și Opel (18,6%), ambele mărci aparținând Stellantis. Renault a înregistrat o nouă scădere, de 12,2%, cu un total de 22.969 de autoturisme, astfel că, întreg grupul francez din care face parte Dacia a mai pierdut 7,5 procente, față de nivelul din 2021, cota de piață a grupului fiind în luna a cincea de 26%, cu 5,1 puncte procentuale sub cea a grupului Stellantis.
După cinci luni, piața auto din Franța are aproape 200.000 de vehicule în minus, din care peste 120.000 sunt autoturisme. Pe acest segment, al autoturismelor, scăderea din Franța a atins un nivel de 16,9%, comparativ cu perioada similară din 2021, cu un volum de 600.894 de autoturisme. Dacia nu a reușit să recupereze pierderile din prima lună a anului, astfel că are, după cinci luni, un declin de 1,4%, cu 47.412 unități înmatriculate, și o cotă în creștere de 7,9%. Practic, nicio marcă de volum din Franța nu are creștere în acest an.
Modelele Dacia se numără printre vedetele pieței, în special Sandero, care se menține pe locul 4 în vânzări, cu 22.296 de unități și o cotă de 3,7% din piață. De asemenea, Dacia Duster a reintrat în Top 10, cu 12.071 unități, cu 2% pondere din piață.
Un avans considerabil l-a înregistrat Spring, care a urcat pe locul 17, cu 7.878 de autoturisme înmatriculate de la începutul anului. De altfel, modelul electric al Dacia este lider al vânzărilor pe primele luni ale anului, chiar dacă în mai a fost depășit de mai multe modele de pe piață. Vânzările de mașini electrice din Franța au urcat cu 38 procente în mai, iar Spring a înregistrat un volum de 1357 unități, fiind depășit de Fiat 500, Peugeot e-208, Renault twingo E-Tech și Renault Zoe. Pe întreg intervalul, ianuarie – mai, dintre cele 71.444 vehicule electrice înmatriculate, Spring a înregistrat cele mai multe, fiind urmat de Fiat 500 (7079), Peugeot e-208 (6.851) și Tesla Model 3 (6.757).