Ford of Europe nu mai există așa cum era cunoscută până acum divizia care includea producția și vânzările de automobile Ford din Europa, compania anunțând deja numirea primului șef al diviziei Ford Model e, pentru Europa.
Ford Model e, noua structură a companie americane care a preluat toate activitățile de dezvoltare, producție și vânzare a autovehiculelor electrice, are primul șef din Europa, pe Martin Sander, care fusese anunțat în luna ianuarie ca viitor șef al diviziei de autoturisme a Ford of Europe. Sander preia și funcția de președinte al Ford-Werke GmbH, uzina de automobile din Koln, în care va fi produs primul autoturism electric al Ford Europe. Martin Sander, cetățean german, a lucrat timp de 25 de ani pentru Volkswagen Group, ultima sa funcție fiind cea de senior vicepreședinte pentru vânzări, în cadrul Audi AG. Sander se va subordona lui Marin Gjaja, care deține funcția de Chief Customer Officer al diviziei Ford Model e la nivel global.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Instalarea lui Martin Sander marchează și momentul în care Ford Craiova se desprinde de Ford of Europe și intră în subordinea Ford Pro, divizia care se ocupă de dezvoltarea, producția și vânzarea de autovehicule comerciale, în care Ford este partener cu Koc Holding, prin Ford Otosan. Ford Craiova va avea însă o dublă subordonare, deoarece va beneficia de coorodonarea Ford Model e pentru viitoarele mașini electrice ce vor fi produse la Craiova. Aici vor intra în producție nu mai puțin de trei automobile electrice, Ford Puma, Ford Transit Courier și Ford Tourneo Courier, începând din 2024, dintr-un total de nouă vehicule electrice anunțate de companie pentru următorii doi ani.
Odată cu crearea noilor divizii ale Ford Motor, acestea vor deveni unități de business și vor raporta rezultatele separat, în timp ce vechile unități de business bazate pe regiunile geografice, așa cum era Ford of Europe, vor înceta să mai raporteze rezultate financiare proprii.
CITEȘTE ȘI FOTO - SURPRIZĂ la Dacia Duster 3„Vom dezvolta vehicule iconice, complet electrificate și conectate pentru clienții noștri și vom crea o experiență de vânzări digitale”, a declarat Stuart Rowley, Președinte Ford Europa și Chief Transformation & Quality Officer al Ford Motor Company. „Martin Sander este un lider foarte experimentat. El și echipa sa vor conduce și vor accelera implementarea acestor planuri”.
Ford și-a fixat o țintă de zero emisii pentru toate vânzările de vehicule din Europa și o amprentă neutră de carbon pentru fabricile sale, logistică și furnizori până în 2035.
Sediul diviziei Ford Model e din Europa și Ford din Germania va fi la Koln, acolo unde compania americană a investit 2 miliarde de dolari pentru dezvoltarea și producția primului autoturism electric european al Ford. Acesta va intra în producție anul viitor, devenind al doilea model electric Ford, după Mustang Mach E, fabricat în SUA.