Tensiunile din VW Group pe tema posibilei închideri a cel puțin o fabrică de mașini și una de componente au continuat cu o întâlnire între directorii companiei și angajați, inclusiv cu Consiliul Întreprinderii, organizația care are un rol dublu de sindicat și coordonare. La întâlnire, directorul financiar a explicat de unde vine necesitatea închiderii de fabrici: „În Europa se vând cu două milioane de mașini mai puțin”.
„De ceva timp cheltuim mai mulți bani decât am câștigat”. Aceasta a fost esența discuției dintre directorii Volkswagen și aproximativ 15.000 de angajați din Wolfsburg, principala uzină a mărcii VW. A fost o întâlnire majoră, care a venit după anunțurile făcute de conducere referitor la necesitatea unei restructurări profunde și a unei posibile închideri de fabrici.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Cele mai multe explicații date angajaților au fost cele oferite de directorul financiar Arno Antlitz, cel care este și director operațional, numărul doi în VW Group, după Oliver Blume, CEO al companiei și ocupat într-o mare măsură și cu brandul Porsche. „În Europa se vând în prezent cu două milioane de vehicule mai puțin decât înainte de Covid. Înainte de Covid se vindeau aproximativ 16 milioane de vehicule (n.r. anual).
Această valoare a scăzut în timpul Covid și după, la circa 12 milioane de vehicule, din cauza crizei de semiconductori. Piața din Europa și-a revenit de atunci, dar nu va atinge din nou nivelul pe care l-a avut anterior”, a spus Antlitz, conform înregistrărilor făcute de unii angajați prezenți la întâlnire. Directorul financiar a mai spus în continuare explicației sale că așteptările pentru următorii ani, de la piața auto din Europa, sunt pentru aproximtiv 14 milioane de vehicule, în cel mai fericit caz. „Există o pierdere de aproximativ două milioane de vehicule în vânzări, iar noi suntem cel mai mare producător auto, cu aproximativ un sfert din piață. Asta înseamnă că în Europa ne lipsesc 500.000 de mașini vândute, adică producția a două fabrici, iar acest lucru nu are de-a face cu produsele noastre ci pur și simplu ele nu mai există”.
Șeful operațional al VW a explicat angajaților că răgazul pe care îl au la dispoziție pentru a aduce lucrurile pe drumul cel bun ar fi de unu, maxim doi ani. El a reamintit că prețurile competitive pe piața auto pot fi oferite doar cu costuri de producție competitive.
Thomas Schafer, CEO al mărcii VW, a fost și el prezent și și-a prezentat propriul punct de vedere, având în vedere că el este cel care trebuie să implementeze planul de restructurare și nu reușește deocamdată să o facă. El a făcut apel la sentimente, pentru a convinge oamenii. „Dacă reușim să reducem în mod durabil costurile într-un mod pe care concurența și clienți nu l-au mai văzut până acum, vom fi cei care au creat condițiile pentru care generațiile următoare din Germania să poată lucra pentru VW”.
CITEȘTE ȘI SCHIMBARE Guvernul german reintroduce subvențiile la mașini electrice, pentru a stopa declinul pieței autoMarea problemă în acest moment pentru managementul grupului este însă Consiliul Întreprinderii, un fel de suprasindicat prevăzut de legislația germană care are ca misiune să gireze legătura între conducere și angajați. Daniela Cavallo, președinta acestui consiliu în cadrul VW, și-a reafirmat poziția prezentată în urmă cu doar câteva zile: „Cu mine, Daniela Cavallo, președinte a Consiliului VW AG, nu vor fi închideri de fabrici în această țară”. Ea a criticat planul conducerii și a spus că VW suferă din cauză că managementul nu-și face treaba. Președinta consiliului a cerut directorilor un plan de viabilitate pentru următorii 10 ani, care să asigure existența companiei și o poziție comună „la cum ar trebui să arate calea de ieșire din criză”.
Conducerea VW a anunțat la finalul unei ședințe de management desfășurată în urmă cu câteva zile că este necesară închiderea unor facilități de producție din Germania, pentru a reușit să reducă costurile cu până la 10 miliarde în următorii doi ani.