Vânzările mașinilor compacte, cândva cele mai populare din Europa, au crescut în acest an, în perioada ianuarie – iunie, cu 11,5%, acesta fiind și cel mai mare avans dintre toate segmentele de automobile, dovedind astfel că interesul publicului pentru acest tip de vehicule nu a dispărut. Principalul motor a fost VW Golf, liderul segmentului, conform analizei Profit.ro.
Cu 125.600 unități vândute în primele șase luni ale anului, VW Golf a redevenit cel mai vândut automobil compact din Europa și al doilea din întreg clasamentului vânzărilor, după Dacia Sandero, cu o creștere de peste 42%, în intervalul amintit, după cum arată cifrele Data Force. Impulsul pe care automobilele hibrid și PHEV l-au primit în acest an s-a resimțit din plin la Golf, un automobil care fusese neglijat într-o oarecare măsură de compania care îl produce, în favoarea altor modele, electrice sau nu.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
După el, în topul celor mai vândute mașini compacte s-a clasat Skoda Octavia, care rămâne unul dintre puținele sedanuri de pe piață, beneficiind de aceleași condiții favorabile ca VW Golf. Cu o creștere de 25%, modelul ceh a depășit familia Corolla, dar și popularele Peugeot 308 și Ford Focus, ambele aflate în scădere a vânzărilor.
Alte modele preferate de europeni din clasa compactă au fost în 2024 Opel Astra, Kia Niro, Citroen C4, Kia Ceed și Cupra Leon. Dintre acestea, doar Ceed-ul coreean a înregistrat o scădere ușoară, de 5,5%. În total, s-au vândut în cele șase luni 837.400 automobile compacte, în Europa.
Chiar și cu această revenire de formă a compactelor, cele mai vândute automobile ale Europei rămân în acest an SUV-urile subcompacte, o categorie de caroserie din care fac parte și cele două modele produse în România, Dacia Duster și Ford Puma. Segmentul a totalizat 1,22 milioane de unități vândute, iar lider a fost, la jumătatea anului, VW T-Roc, cu 105.300 unități, fiind urmat de Toyota Yaris Cross și Peugeot 2008. Duster și Puma s-au aflat în partea de sus a clasamentului, pe locurile 4 și 5, cu 89.500 și, respectiv, 83.700 unități, ambele în creștere cu câteva procente față de anul trecut. Renault Captur, VW T-Cross, MG ZS, Skoda Kamiq și Nissn Juke au completat primele 10 locuri ale clasamentului.
Al doilea cel mai vândut segment auto a rămas cel al SUV-urilor compacte, care a depășit un milion de unități, rămânând la un nivel apropiat de cel de anul trecut, cu ajutorul unora dintre modelele care fac parte din segment. Lider a fost VW Tiguan, fiind urmat de Kia Sportage și Nissan Qashqai, ultimele două având și cele mai mari creșteri. Pe locul 9 s-a aflat și Dacia Jogger, inclus la crossovere, cu 48.500 de unități și o creștere de 4 procente.
CITEȘTE ȘI FOTO Incident feroviar în Gara Basarab. O locomotivă a lovit vagoanele, mai multe persoane au fost răniteSubcompactele au continuat să fie populare, deși au existat nenumărate voci care le-au profețit dispariția. Cu un total de 956.900 unități, hatchback-urile cu lungimi de aproximativ patru metri au reprezentat al treilea cel mai mare segment de autoturisme în primele șase luni ale anului.
Liderul absolut a rămas Dacia Sandero, care este, de altfel și cel mai cumpărat automobil din toate clasele, cu 144.200 unități și o creștere de 17%. Este urmat de Renault Clio, Peugeot 208 și Citroen C3, toate cu peste 100.000 de unități vândute și având creșteri mai mici sau mai mari. Celelalte modele populare au fost Toyota Yaris, Opel Corsa (singurul cu scădere), VW Polo, Skoda Fabia, SEAT Ibiza și Hyundai i20.
CITEȘTE ȘI FOTO Campanie sub investigație pentru Skoda Octavia și Superb, din cauza celebrelor motoare diesel EA288Creșterea de vânzări a segmentului B a fost de numai 5,7%, ceea ce arată că avântul cumpărătorilor s-a mai ponderat în acest an, în fața altor tipuri de caroserii.
Alte segmente preferate de europeni au fost cel al SUV-urilor medii (Tesla Model Y – locul 1), mini-urile (clasa A, cu Fiat Panda pe primul loc, Dacia Spring pe locul 9), SUV-urile compacte premium (Volvo XC40 locul 1), SUV-urile premium medii (locul 1 – Volvo XC60),