CFR SA are în derulare, în perioada 2024 - 2026, un număr de 123 de contracte, în valoare totală de 1,93 miliarde lei, cu finanțare asigurată prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), pentru lucrări de reparații de tip Quick Wins în vederea ridicării restricțiilor pe 420,6 km de cale ferată.
Potrivit informațiilor postate de companie pe pagina de Facebook, din cei 421 de kilometri de cale ferată incluși în programul de reparații Quick Wins, pe 43,13 kilometri lucrările au fost finalizate și liniile redeschise circulației, iar alți 134 de km de cale ferată sunt în execuție la ora actuală pe raza regionalelor București, Craiova, Timișoara, Cluj, Brașov, Iași și Galați, stadiul de execuție al lucrărilor fiind cuprins între 11% și 98%, scrie Agerpres.
De asemenea, pe circa 244 de kilometri de cale ferată se află șantiere în pregătire, în etapa achiziție materiale/organizare șantiere.
Lucrările au fost finalizate pe următoarele tronsoane: Chiajna - Grădinari (firul I) - 10 km; Pitești - Craiova - 13,042 km; stațiile Jucu, Iclod (firul II), Ileanda - Cuciulat, Călărași Turda - Câmpia Turzii - 19,45 km și stația Cosmești - 0,642 km.
Pe cele 52 de șantiere deschise pe rețeaua feroviară, se desfășoară lucrări de reparații prin înlocuirea integrală a suprastructurii căii ferate, inclusiv în zona trecerilor la nivel, cu materiale noi, achiziționate de constructori - piatră spartă, șină, traverse, aparate de cale, bretele, TDJ -uri.
Lucrări de tip Quick Wins în execuție (134 km CF) se desfășoară pe următoarele linii: Chiajna - Grădinari (firul II) și Vadu Lat - Zăvestreni (firul I) - 16 km; Olteni - Caracal și Balș - Pielești - 25,329 km; Bănița - Livezeni - 12,64 km; Războieni - Apahida - Someș Odorhei și Coldău - Beclean pe Someș - 29,260 km; Teiuș - Războieni (firul I) și Tălmaciu - Sibiu (firul II) - 24 de km; Crasna - Zorleni (firul II) - 15,25 de km; Mărășești - Tecuci și Adjud Borzești - Bacău - 11,42 km.
Lucrările de tip Quick Wins sunt lucrări de reparații punctuale, prin înlocuirea la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii ferate între anumite poziții kilometrice, scopul final fiind eliminarea restricțiilor de viteză și creșterea vitezei maxime de circulație până la 120 km/h (funcție de configurația tehnică a liniei), precizează CFR SA.