Compania chineză BYD a început demersurile oficiale de intrare pe piața din Canada, considerată ultima redută înainte de pasul major pe care orice companie îl visează, piața din SUA.
BYD încearcă să folosească cele două state vecine cu SUA, Canada și Mexic, pentru a putea pătrunde pe cea mai râvnită piață auto din lume. Documente consultate de Automotive News arată că autoritățile au înregistrat cereri din partea unor consultanți care au menționat „intrarea așteptată pe piață a BYD, în Canada”, fiind menționată și „vânzarea de vehicule electrice”.
Sunt citate de asemenea declarații ale unor dealeri de automobile din Canada care s-au întâlnit cu reprezentanți ai BYD pentru a pune la punct modalitatea de distribuție a automobilelor.
Cu toate acestea, compania chineză nu a oferit informații oficiale privind o posibilă intrare a mărcii pe piața din Canada.
Mișcarea este considerată de analiști una strategică, gândită pentru a completa recenta intrare pe piața din Mexic, unde BYD a anunțat inclusiv că intenționează să construiască o uzină dedicată pickup-urilor hibrid. Prin deschiderea afacerilor în cele două state învecinate, chinezii ar urma să pregătească marea intrare în SUA, care ar aduce o extindere rapidă a afacerilor cu vehicule electrice.
BYD a fost în ultimul trimestru al anului 2023 cea mai vândută marcă de automobile electrice din lume, depășind Tesla, care însă și-a păstrat poziția de lider pe întreg anul. În 2024, vânzările celor două companii rivale au evoluat diferit, cu scăderi pentru BYD în primul trimestru și aproape la fel de mari pentru Tesla în al doilea trimestru. La finalul primelor șase luni, Tesla își păstra avansul în fața chinezilor, dar estimările pentru finalul anului nu sunt foarte ușor de făcut.
CITEȘTE ȘI VIDEO Ford surprinde cu activarea sistemului de conducere autonomă BlueCruise în Europa. Cum pot avea acces proprietarii români. Clienții din România, beneficii pe jumătatePână acum, planurile de extindere internațională ale companiei Build Your Dreams (BYD), în care deține acțiuni și miliardarul Waren Buffet, au inclus Europa, unde BYD are deocamdată vânzări modeste, în comparație cu SAIC sau Geely.
Anterior, Stella Li, vicepreședinte executiv al BYD, responsabilă cu activitatea companiei pe piețele din America, a declarat că producătorul chinez nu plănuiește deocamdată să intre în SUA, din cauza politicilor îndreptate împotriva mărcilor chinezești.