Primul transport de automobile Leapmotor, din China către Europa, a fost confirmat oficial de Stellantis, care deține controlul noii companii Leapmotor International. Mașinile ce vor fi livrate începând din septembrie sunt T03 și C10.
Primul vapor cu mașini Leapmotor T03 și C10 a pornit din China, după cum anunță Stellantis, compania anunțând și livrări suplimentare pentru lunile următoare. Este „o piatră de hotar majoră pentru acest joint venture inovator”, spun cei de la Stellantis, care va deveni prima companie europeană ce vinde mașini chinezești, în urma contractului semnat cu Leapmotor.
Leapmotor International este deținută în proporție de 51% de Stellantis și 49% de Leapmotor, aceasta având planuri de intrare, pentru început, pe nou piețe din Europa, cu o ținte de 200 de showroom-uri până la finalul acestui an și de 500 până în 2026.
După Europa, Leapmotor International își va extinde amprena comercială în Orientul Mijlociu și în regiunile Africa, Asia-Pacific și America de Sud până la sfârșitul anului.
Cele două modele ce vor fi importate în Europa, inclusiv în România, Leapmotor T03 și C10, sunt considerate mașini cu tehnologie de ultimă generație, cu „performanțe, eficiență și autonomie excepționale”. Planurile mai prevăd câte o lansare de model nou în fiecare an, în următorii trei ani.
„Prima livrare din această lună a vehiculelor Leapmotor T03 și C10 în Europa reprezintă un moment istoric în parteneriatul dintre Stellantis și Leapmotor”, a declarat Carlos Tavares, CEO Stellantis. „Demonstrează hotărârea noastră de a oferi clienților noștri soluții de mobilitate inovatoare, accesibile și durabile. Având în vedere punctele forte de afaceri ale Stellantis în Europa și munca asiduă a echipelor ambelor companii pentru a asigura calitatea produselor și inovația, sunt încrezător că vehiculele electrice Leapmotor vor fi acceptate pe scară largă de clienții europeni. Suntem încântați de oportunitățile oferite de acest parteneriat și așteptăm cu nerăbdare să mergem împreună spre succes”.
CITEȘTE ȘI FOTO Câștigător decis pentru un nou drum național„La mijlocul lunii iulie, Leapmotor a atins un total cumulat de peste 400.000 de vehicule electrice vândute în China de la prima vânzare a companiei”, a declarat Zhu Jiangming, fondator, președinte și CEO al Leapmotor. „China este cea mai mare și mai competitivă piață de vehicule electrice din lume, iar produsele noastre și-au demonstrat valoarea fiind populare în rândul clienților locali. De la început, modelele T03 și C10 au fost concepute pentru a îndeplini cele mai înalte standarde ale bazei globale de clienți și suntem încrezători că colaborarea dintre Stellantis și Leapmotor va aduce o creștere semnificativă ambelor companii”.
Leapmotor C10 este primul produs global al Leapmotor, bazat pe platforma LEAP3.0, beneficiind de o arhitectură electronică și electrică integrată centrală. Este un SUV de clasă medie, cu o autonomie WLTP de 420 km și „capabil să îndeplinească un rating E-NCAP de 5 stele”. C10 a câștigat „2023 International CMF Design Award” pentru designul său tehnologic și estetica remarcabilă, a primit recent „2024 Gold Award” de la French Design Awards (FDA), precum și „2024 Gold Award” de la US MUSE Design Awards. Modelul C10 a fost lansat în China cu un preț de aproximativ 16.500 de euro, un nivel care nu va fi posibil de afișat în Europa, din cauza costurilor de transport și distribuție. Mașina are o lungime de 4,73 metri, mult mai mare decât cea a SUV-ului VW ID.5. Ea a fost lansată cu două opțiuni de baterii, de 52,9 KWh, cu autonomie de 420 km, și 69,9 KWh, cu autonomie de 530 km, însă nu este sigur dacă aceste baterii vor fi menținute pe piața europeană.
CITEȘTE ȘI Toyota a anunțat prima scădere semestrială a vânzărilor din ultimii doi aniLeapmotor T03 este o mașină de oraș cu cinci uși din segmentul A, cu o autonomie de 265 km WLTP. La interior are un display central de 8 sau 10 inci, cu comenzi vocale și sistem de actualizare Over The Air, aplicații mobile și sisteme de asistență avansată bazată pe pachetul Leap Pilot, reprezintă tehnologia oferită, care ar trebui să concureze în acest fel cu Dacia Spring pe cel mai accesibil segment al vehiculelor electrice. Chiar și designul lui T03 este foarte apropiat de Spring, cu proporții asemănătoare și mici detalii care sugerează un SUV de mici dimensiuni. Mașina este prezentată cu un motor de 70 kW, dar și opțional o versiune de 80 kW. Prețul său ar trebui să fie sub cel al noilor modele Citroen e-C3 și viitorul Fiat Panda, având în vedere că vorbim despre o marcă din China.
Leapmotor a fost fondat în 2015 și este un producător de automobile specializat în dezvoltarea de vehicule electrice inteligente. Fondatorul său, Zhu Jiangming, inginer electronist care a apus accent pe conducerea inteligentă, baterii și soluțiile de rețea pentru vehicule bazate pe cloud computing.