BMW va mări începând de luni prețurile a două SUV-uri fabricate în Statele Unite și comercializate pe piața chineză, pentru a lua în considerare costul suplimentar al tarifelor impuse importurilor de automobile de către autoritățile din China, cea mai mare piață auto din lume, anunță compania.
Producătorul auto german a anunțat că va mări prețurile de retail recomandate de producător pentru SUV-urile X5 și X6 cu 4%, respectiv cu 7%.
Majorările arată că BMW vrea să absoarbă cea mai mare parte a costurilor suplimentare suportate pentru livrarea SUV-urilor din Carolina de Sud în China, ceea ce arată concurența acerbă a brandurilor de lux pe piața chineză.
Măsura a fost luată de BMW după ce China a impus în această lună noi tarife, de circa 34 de miliarde de dolari, pentru importurile din Statele Unite, pentru produse la la soia și automobile și până la homari, în cadrul unui amplu conflict comercial.
Beijingul, care în acest an a redus tarifele pentru toate automobilele importate, a impus începând din 6 iulie tarife suplimentare de 25% pentru vehiculele fabricate în Statele Unite. În consecință, China aplică taxe de import de 40% pentru toate vehiculele importate din SUA.
”BMW susține libertatea comerțului, dar nu poate să nu ia nicio măsură de reacție la schimbările din piață”, a declarat un purtător de cuvânt al BMW.
BMW importă din SUA SUV-urile X4, X5 și X6 în China, unde cererea de vehicule sport utilitare este în creștere puternică. Anul trecut, producătorul auto german a livrat peste 100.000 de vehicule din Statele Unite în China.
Compania nu a făcut nicio referire la prețul modelului X4.
Decizia BMW vine după ce Ford Motor a anunțat că deocamdată nu va mări prețurile, într-un efort de a susține ritmul actual al afacerilor.
Dealeri auto din China au declarat că Mercedes Benz, divizie a grupului german Daimler, a mărit moderat prețul SUV-ului GLE, fabricat în Alabama, la jumătatea lunii iulie.
Un purtător de cuvânt al Daimler a declarat că grupul caută soluții pentru a atenua impactul războiului comercial, iar acest lucru va include o analiză a oportunității de a transfera o parte din producție în China.
Daimler a anunțat săptămâna trecută că profitul înainte de taxe va scădea în 2018 comparativ cu cel din 2017, pentru că tarifele aplicate de China importurilor vor afecta vânzările de SUV-uri Mercedes-Benz.