Alianța Renault-Nissan-Mitsubishi a anunțat un volum total al vânzărilor record pentru prima jumătate a anului, după o creștere de circa 5 procente cumulată pentru toate mărcile din cadrul alianței, inclusiv Dacia.
Alianța Renault - Nissan - Mitsubishi, din care face parte și Dacia, a reușit să crească vânzările totale în acest an cu 5,1% încomparație cu anul trecut, ajungând la un volum de 5.538.530 vehicule, un record pentru alianță.
Cele trei trei companii dețin în acest moment o cotă de piață de peste 10% din vânzările mondiale de autovehicule. Grupul Renault, proprietar al Automobile Dacia, a vândut 2,1 milioane de vehicule în prima jumătate a lui 2018, Nissan Motor Co. a vândut 2,8 milioane de vehciule, cu cele trei branduri ale sale, iar Mitsubishi Motors a vândut 616.648 vehicule.
Vânzările Dacia au contribuit decisiv, cu o pondere de aproape 20% din totalul grupului Renault și aproape 7 procente din totalul Alianței, după o creștere de 13,4%. Marca Dacia a vândut 378.095 de vehicule în primele șase luni ale anului, o creștere cu aproximativ 45.000 de vehicule a volumului, ceea ce reprezintă 13,4 procente peste nivelul de anul trecut. Vânzările Dacia au fost susținute de 355.068 unități vehicule de pasageri și 23.027 vehicule comerciale.
Informațiile publicate de Alianță arată că au fost înregistrate creșteri importante pe segmentele crossover și SUV, pick-up-uri dar și pe cel al vehiculelor electrice și hibrid.
Vedetele vânzărilor au fost atât Dacia, care a atins un record istoric pentru prima jumătate a anului, cât și mai multe modele ale Renault (Clio, Captur, Scenic), Nissan (Note, Serene, X-Trail și Qashqai) și Mitsubishi (Eclipse Cross și XPANDER).
Pe segmentul electric, Renault și Nissan sunt lideri la nivel global, cu cele două modele, ZOE și Leaf. Acesta din urmă a fost cel mai vândut automobil electric din Europa, cu 18.000 de unități vândute, din totalul celor 47.000 livrate pe toate piețele lumii.
CITEȘTE ȘI Tesla, anunț surpriză pentru clienți: Model 3 poate fi comandat fără rezervare, la 49.000 de dolari, cu livrare rapidăCarlos Ghosn, președinte și CEO al Alianței RNM: „Companiile membre continuă să crească vânzările pe multiple piețe, reflectând competitivitatea și atractivitatea ofertelor mărcilor noastre. Această performanță puternică a vânzărilor în prima jumătate din 2018 arată că suntem pe drumul corect cu prognozele stabilite în planul Alianței pentru 2022.”
Planul pe termen mediu al RNM anticipează vânzări combinate de peste 14 milioane de unități până în 2022, cu peste 30% mai multe față de cele 10,6 milioane unități vândute de mărcile celor trei companii în 2017. De asemenea, planul prevede accentuarea convergențelor între companiile membre, incluzând platforme comune și motorizări, dar și utilizarea în comun a inovațiilor în electrificare, conectivitate și tehnologii de conducere autonomă.
Top 10 piețe ale Alianței RNM
1 China
2 U.S.A.
3 France
4 Japan
5 Russia
6 Germany
7 Mexico
8 Italy
9 Brazil
10 Spain
Top 10 piețe Groupe Renault
1 France
2 Russia
3 Germany
4 Italy
5 China
6 Spain
7 Brazil
8 Argentina
9 Turkey
10 Iran
Top 10 piețe Nissan
1 U.S.A.
2 China
3 Japan
4 Mexico
5 Canada
6 U.K.
7 Russia
8 Brazil
9 Spain
10 France
Top 10 piețe Mitsubishi Motors
1 Indonesia
2 China
3 U.S.A.
4 Japan
5 Australia
6 Thailand
7 Philippines
8 Germany
9 Russia
10 UK