Ford a anunțat că se alătură unui apel lansat de 27 de companii către Uniunea Europeană, sub forma unei petiții. Apelul face referire la obligativitatea ca autoturismele și vehiculele comerciale noi, vândute în Europa, să fie exclusiv electrice din 2035.
Ford solicită Uniunii Europene să introducă obligativitatea propulsiei 100% electrice în 2035, pentru toate autoturismele și vehiculele comerciale noi. De asemenea, compania care deține o uzină în România în care vor fi produse vehicule electrice începând din 2024 solicită „obiective de creștere a infrastructurii de încărcare a vehiculelor electrice în Europa”.
Ford își confirmă astfel țintele pe care le-a anunțat anterior, de eliminare a motoarelor cu combustie pentru toate vehiculele vândute în Europa, până în 2035, dar și atingerea unui nivel zero al amprentei de carbon, în fabricile sale și la furnizori.
Scrisoarea transmică Uniunii Europene cere adoptarea unei legislații care să stabilească un calendar clar de urmat pentru industria auto.
Apelul este unul surprinzător, având în vedere că până nu demult reprezentanții industriei auto din Europa au solicitat Comisiei Europene regândirea calendarului de eliminare a motoarelor cu combustie, din cauza eforturilor foarte mari pe care industria trebuie să le facă, în condițiile în care UE nu este pregătită cu infrastructura necesară de încărcare.
„La Ford Europa credem că libertatea de mișcare merge mână în mână cu grija pentru planeta noastră și pentru fiecare individ”, a declarat Stuart Rowley, președinte, Ford Europa. „De aceea, ne propunem ca toate vehiculele Ford să aibă emisii zero până în 2035. Pentru a realiza acest obiectiv cu succes, factorii de decizie din UE trebuie, de asemenea, să stabilească obiective naționale obligatorii pentru o infrastructură de încărcare electrică fără probleme, care să răspundă cererii tot mai mari de vehicule electrice.”
Uniunea Europeană nu a adoptat încă un calendar definitiv pentru interzicerea motoarelor cu combustie, însă Comisia Europeană a avansat deja ca dată finală anul 2035. Parlamentul European este cel care va trebui să adopte legislația comunitară în acest sens, legea fiind prevăzută pentru vot în acest an.
Ford spune că are o rețea de încărcare de peste 300.000 de puncte, în Europa, iar alte 1000 de stații dedicate angajaților vor fi instalate până în 2023.
România va fi una dintre țările în care vor fi fabricate autovehicule electrice Ford. La Craiova, autoturismul Puma și vehiculele utilitare din familia Courier vor fi produse în versiune compelt electrică începând din 2024, potrivit anunțului companiei. Fabrica Ford din Craiova a fost preluată de Ford Otosan, un parteneriat al Ford cu constructorul turc Koc Holding.