Dacia este una din mărcile cu cea mai mare creștere a cotei de piață în acest an, potrivit datelor privind înmatriculările din primul trimestru. Marca românească a fost depășită doar de grupul Hyundai – Kia și de Tesla.
Dacia a reușit să se apropie de o cotă de 4% din piața de automobile din Europa, crescându-și ponderea vehiculelor sale cu 0,88 puncte procentuale, conform calculelor Profit.ro bazate pe datele Jato Dynamics. Singurele mărci cu un avans al cotei de piață de peste 1 punct procentual au fost Kia (+1,5, de la 3,55% la 5,05%), Tesla (+1,13, de la 1,03% la 2,15%) și Hyundai (+1,01, de la 3,47% la 4,48%). O creștere aproape la fel de mare precum cea înregistrată de Dacia a fost reușită de japonezii de la Toyota, care au urct de la 5,97%, la 6,78%, adică 0,81 puncte procentuale în plus.
Mai mult de jumătate din mărcile auto de pe piața europeană a pierdut cotă de piață din cauza lipsei de componente, respectiv imposibilitatea de a livra mașinile comandate de clienți.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Cele mai mari scăderi au fost înregistrate de Peugeot, peste 1 procent diferență, de la 7,04% la 5,94%, în doar un an, și de Volkswagen, care a avut, de asemenea, mai bine de un punct procentual pierdut, de la 10,73% la 9,71%. Este pentru prima dată după foarte mulți ani când marca VW coboară sub 10% din piața auto din Europa.
În general, datele arată că au câștigat clienți și cotă de piață mărcile cu o ofertă substanțială de vehicule electrice, precum Tesla, Polestar și chiar Volvo, care au început să ia din piața mărcilor premium tradiționale, Audi, BMW și Mercedes. La rândul lor, acestea au devenit mult mai atractive pentru clienții mărcilor de volum, în special cu versiunile electrice pe care le produc. Renault (-0,6 pp), Fiat (-0,5 pp), Ford (-0,25 pp) sunt câteva din mărcile populare ale Europei, care încep să piardă teren atât în fața mărcilor premium, cât și în fața rivalilor nou intrați, precum coreenii de la Hyundai – Kia.