Accesul din Tulcea pe navele către Deltă devine mai dificil odată cu scăderea cotelor Dunării

Accesul din Tulcea pe navele către Deltă devine mai dificil odată cu scăderea cotelor Dunării
scris 17 aug 2024

Tranzitul persoanelor și mărfurilor pe pasarelele care leagă malul Dunării la Tulcea de navele care fac transport regulat pe fluviu între municipiu și localitățile din Deltă este îngreunat, din cauza înclinației tot mai accentuate a acestora înregistrate pe fondul cotelor scăzute ale Dunării.

Situația este mai dificilă pentru persoanele care asigură încărcarea navelor cu produse de primă necesitate pentru localitățile izolate din Deltă, potrivit șefului flotei societății Navrom Delta SA, Robert Costache, citat de Agerpres.

Urmărește-ne și pe Google News

"Având în vedere cotele scăzute, accesul pe nave se face pe schele care acum au o înclinație foarte mare, iar lucrătorii noștri care încarcă mărfurile trebuie să urce și să coboare în repetate rânduri. Este un efort fizic peste măsură. Suntem axați pe mărfuri de strictă necesitate și acestea trebuie să ajungă la populația din Deltă", a menționat reprezentantul societății, Robert Costache.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum
VIDEO Ucraina a distrus un pod cheie în regiunea rusă Kursk CITEȘTE ȘI VIDEO Ucraina a distrus un pod cheie în regiunea rusă Kursk

La rândul său, directorul executiv al firmei, Nicolae Chichi, a afirmat că situația putea fi prevenită încă din faza de proiect a falezei Ivan Patzaichin, reabilitată în urmă cu câțiva ani de Consiliul Județean (CJ).

"Proiectantul putea să prevadă ca la cote scăzute să avem o altă cotă de așezare a pasarelelor. Lucrul acesta s-a omis. Vom notifica administratorul portului, să vedem dacă reușim în extrasezon să corectăm această situație. Trebuie făcută o modificare de așezare a pasarelelor. Sunt lucrări care durează și care se pot face în extrasezon, treptat", a afirmat directorul executiv al societății Navrom Delta SA, Nicolae Chichi.

El a precizat că în zilele de transport marfă angajații societății încarcă în navele care se deplasează pe cele trei brațe ale Dunării chiar și 35 de tone de produse, pe zi.

Guvernul german a ajuns la un acord pentru a reduce cu 5 miliarde de euro ținta de deficit în 2025 CITEȘTE ȘI Guvernul german a ajuns la un acord pentru a reduce cu 5 miliarde de euro ținta de deficit în 2025

Pentru a evita apariția unor accidente din cauza gradului de înclinație a pasarelelor și a aglomerației, angajații societății supraveghează îmbarcarea pasagerilor, iar până în prezent nu s-au înregistrat probleme.

"Pe pasarelă, merg mai încet și mă țin de bară. Vin săptămânal la Tulcea, pentru că la Băltenii de Jos, unde locuiesc, nu avem niciun magazin, nici pâine, nici nimic", a menționat Angela Manea, pasager pe o navă a societății Navrom Delta SA.

Faleza Ivan Patzaichin, gestionată timp de 25 de ani de Administrația Porturilor Dunării Maritime din Galați și de Primăria municipiului Tulcea, a fost preluată în administrare în anul 2014 de Consiliul Județean pentru reparații, iar după reabilitare a fost predată regiei Administrația Zonei Libere (AZL) din Sulina.

Încă din faza de proiect a lucrării au fost semnalate probleme tehnice, însă doar unele soluții au fost luate în considerare de proiectanți.

Google a cerut tratament preferențial de la influencerii care testează Pixel 9 CITEȘTE ȘI Google a cerut tratament preferențial de la influencerii care testează Pixel 9

De la începutul acestei luni, cota Dunării a scăzut sub 100 de centimetri pe raza județului Tulcea, potrivit Administrației Fluviale Dunărea de Jos din Galați. La Tulcea, sâmbătă, cota fluviului este de 55 de centimetri, în scădere cu doi centimetri față de vineri.

Tendința apelor Dunării în următoarele două zile este de creștere cu până la opt centimetri la Brăila și de scădere cu până la 12 centimetri la Giurgiu. 

viewscnt
Afla mai multe despre
deltă
tulcea
acces
nave
dunăre
cote
reduse