Grupul maghiar MOL și-a redus vânzările de carburanți din România în 2020 cu aproximativ 8%, un impact mai ridicat, de aproape 10%, fiind înregistrat la comercializarea benzinei. Vânzările în scădere au fost înregistrate în pofida majorării numărului de stații operate de MOL în România, de la 228 în 2019, la 243 în 2020.
Scăderea raportată de MOL este similară celei anunțate de OMV Petrom. Potrivit celei mai importante companii de pe piața autohtonă a carburanților, restricțiile de circulație impuse de guvern ca măsuri anti-Covid au redus vânzările de combustibili ale OMV Petrom cu 8% în cursul anului trecut. În aprilie, CEO-ul companiei, Christina Verchere estima o scădere a cererii anuale de carburanți de 20%.
În 2020, MOL a vândut pe piața din România 151 mii tone benzină, cu 9,58% sub nivelul din 2019, și 521 mii tone motorină, cu 7,46% sub volumul comercializat în 2019.
În ceea ce privește evoluția trimestrială, după o scădere importantă înregistrată în trimestrul al doilea, în care a vândut doar 130 mii tone carburanți, MOL a raportat o revenire pe trimestrul al treilea (201 mii tone carburanți), pentru ca în ultimul trimestru să aducă o scădere la 177 mii tone.
Evoluția vânzărilor și numărului de stații deținute de MOL în România în ultimii 3 ani
Acesta este însă un efect sezonier, și în anii precedenți fiind raportate scăderi ale vânzărilor în ultimul trimestru al anului.
Profitul operațional al grupului maghiar s-a redus de la peste un miliard de dolari în 2019 la 22 milioane de dolari în 2020, iar vânzările nete de la 18 miliarde dolari în anul precedent la 13 miliarde dolari în 2020.
Evoluția vânzărilor de carburanți din 2020 ale grupului MOL în România
De altfel, așa cum a scris deja Profit.ro, Radu Căprău, Membru al Directoratului OMV Petrom responsabil pentru activitatea Downstream Oil, estimează că cererea de carburanți, puternic afectată de restricțiile impuse de guvern ca măsuri anti-Coronavirus, își va reveni la nivelul de dinainte de declanșarea pandemiei de-abia în cursul anului 2022.
OMV Petrom operează un număr aproape dublu de stații comparativ cu MOL în România, 400 de stații sub brandul Petrom și 150 sub brandul OMV.