Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere scoate pe masă primul contract substanțial după reorganizarea Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNADNR), fiind pregătită să cheltuiască peste 139 milioane de lei (30,8 milioane de euro) pentru lucrări de deszăpezire a mai multor autostrăzi și drumuri naționale, pe o durată de 4 ani, până în 2020.
Lucrări de deszăpezire sunt cerute pentru loturi ale drumurilor naționale București Sud (39,9 milioane de lei), din Târgoviște (22,8 milioane de lei) și Ploiești (35,2 milioane de lei), precum și pentru loturi ale autostrăzilor București-Lehliu (18,8 milioane de lei) și București- Ploiești (22,2 milioane de lei).
În luna septembrie, Guvernul a înființat Compania Națională de Investiții Rutiere, prin reorganizarea Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale. La rândul ei, Compania de Autostrăzi și Drumuri Naționale a fost reorganizată sub denumirea "Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere", având ca obiect principal de activitate întreținerea, repararea, administrarea și exploatarea autostrăzilor, drumurilor, variantelor ocolitoare și altor elemente de infrastructură rutieră.
CITEȘTE ȘI Ministerul Transporturilor prezintă autostrăzile pe care susține că le va construi în perioada următoareGuvernul a justificat înființarea unei companii distincte pentru gestionarea infrastructurii rutiere ca soluție de evitare a întârzierilor în derularea proiectelor finanțate din fonduri europene și a pierderii unor sume importante de bani din bugetul Uniunii Europene.
Fostul ministru al Transporturilor Dan Costescu anunțase din luna mai că CNADNR va fi spartă în două companii distincte, una destinată investițiilor și contrucției de autostrăzi, iar alta specializată pe lucrări de reparații și mentenanță, pentru o mai bună eficientizare a activității.