Brutăriile, covrigăriile și patiseriile, dar și șaormeriile, cantinele, rulotele comerciale și cafenele sunt obligate începând de mâine să își informeze clienții, prin prezentarea unui afiș la loc vizibil, că pateurile, covrigii, carnea, fructele și legumele pe care le comercializează sunt din produse decongelate, dacă le vând așa ceva.
Obligația apare pe baza unui ordin emis recent de președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) și care este aplicat începând de mâine, 20 octombrie.
Ordinul stabilește că acei operatorii economici care comercializează către populație pâine, produse de panificație și produse de patiserie obținute din produse congelate, precum și unitățile de restaurație colective (șaormerii, cantine, rulote și cafenele - n.r.) care utilizează la prepararea meniurilor produse alimentare congelate au obligația de a informa consumatorii prin afișare la loc vizibil, lizibil, ușor de înțeles, într-o formă care să nu permită ștergerea, după caz, pe un afiș, pe etichetă, ambalaj de vânzare, în meniul oferit ori altele asemenea ce însoțesc produsul, cu mențiunea "produs/din produs decongelat".
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Prin produs alimentar congelat se va înțelege: pâine și produse de panificație, produse de patiserie, carne/produse de origine animală, legume, fructe.
Inspectorii ANPC vor efectua controale pe piață lunar și/sau ori de câte ori se impune.
"Un pas important în informarea consumatorilor români, pentru a putea decide în cunoștiință de cauză, mai ales în unitățile tip restaurante, patiserii etc., unde, de multe ori, găsim mențiunea «produse proaspete». Astfel se va putea face o diferență clară între produsele congelate și cele cu adevărat proaspete", arată Sorin Mierlea, președintele organizației InfoCons.