Ghiță, Mastercard: Creditarea complet digitală este un serviciu absolut necesar pentru a crește incluziunea financiară în România

Ghiță, Mastercard: Creditarea complet digitală este un serviciu absolut necesar pentru a crește incluziunea financiară în România
Profit.ro
Profit.ro
scris 23 sep 2018

Serviciul de creditare complet digitală, în care scoring-ul clienților să se poată realiza în timp real, iar banii să fie primiți instant în cont de client, este un serviciu absolut necesar pentru creșterea incluziunii financiare în România, a declarat, într-un interviu acordat News.ro, vicepreședintele Mastercard pentru Europa Centrală și de Est, Gabriel Ghiță.

Fintech-urile și parteneriatele pe care Mastercard le are cu acestea pot crește incluziunea financiară în România, iar anumite servicii existente în zona fintech au ocazia de a-și demonstra valoarea, consideră Ghiță.

Urmărește-ne și pe Google News

”Creditarea complet digitală, în care scoring-ul clienților să se poată realiza în timp real, iar banii să fie primiți instant în cont de client, este un serviciu absolut necesar. Toate aceste servicii există astăzi în zona de fintech și vor avea ocazia să își demonstreze valoarea. Când o vor face, băncile vor avea dovada pentru a investi în scalarea serviciilor”, a spus Ghiță.

Indicele Robor la trei luni a crescut la 3,14% CITEȘTE ȘI Indicele Robor la trei luni a crescut la 3,14%

El a atras atenția că băncile sunt instituții stabile, care caută modele de business dovedite și cu risc controlabil, în timp ce companiile fintech sunt mai curajoase, care își asumă mai multe riscuri. Totodată, în România nu există astăzi un model de business dovedit despre cum s-ar putea crește incluziunea financiară într-un mod profitabil.

”Pentru a putea îmbunătăți incluziunea financiară este nevoie de schimbări în legislație, dezvoltarea infrastructurii de suport sau cursuri de educație în domeniu. Sunt foarte multe lucruri de făcut – spre exemplu, dacă vrei să fii credibil în fața unui client care nu a lucrat niciodată cu o bancă, trebuie să îi oferi acces facil la cash, iar trecerea de la cash la non-cash nu este una ușoară, din contră, este dominată de neîncredere și teamă. Din acest motiv, Mastercard a susținut atât de puternic legea cash-back”, a spus Ghiță.

El a atras atenția că există o mulțime de fluxuri de numerar – bani primiți din afara țării, subvenții și asistență socială, iar transformarea acestora în bani electronici are nevoie de soluții digitale, în condițiile în care marjele nu sunt neapărat atractive.

Șeful Danske Bank demisionează pe fondul anchetei privind subsidiara estoniană, suspectată de spălare de bani. Sunt vizate plăți de 200 miliarde euro CITEȘTE ȘI Șeful Danske Bank demisionează pe fondul anchetei privind subsidiara estoniană, suspectată de spălare de bani. Sunt vizate plăți de 200 miliarde euro

”Soluțiile de emitere de instrumente financiare digitalizate (digital by default) și plățile peer-to-peer sunt importante pentru o eficientizare a costurilor. Apoi, evident, creditarea consumatorilor reprezintă un pas important pentru dezvoltare. Creditarea se întâmplă și astăzi, dar procesele sunt ineficiente, pentru că se bazează pe cash, care este scump și riscant”, a afirmat Ghiță.

Vicepreședintele Mastercard consideră că retail-ul omnichannel, experiența în utilizare și incluziunea financiară sunt trei trend-uri stau la baza tuturor dezvoltatorilor din plățile electronice. Însă, portofelele digitale, în sensul mai larg, de instrument digital de acces la bani, sunt esențiale pentru evoluție, a atras acesta atenția. Evoluția foarte rapidă a plăților contactless a pregătit terenul pentru implementarea unor noi mijloace de plată, iar portofolele digitale reprezintă un pas înainte pe scara plăților contactless, consideră Ghiță.

”A fost un pariu pe care Mastercard l-a facut în Europa Centrală și de Est acum aproape un deceniu, mai exact, acum 7-8 ani. Avem țări în ECE în care procentul plăților contactless depășește 80%. De ce? Răspunsul este unul pe cât se poate de simplu – clienții s-au obișnuit cu plata contactless, o înțeleg, sunt conștienți de siguranța ei, iar experiența este una pozitivă. Portofelele digitale reprezintă un pas înainte pe scara plăților contactless și vor reprezenta o revoluție pentru modul în care clienții își administrează banii și plățile de orice fel”, a afirmat vicepreședintele Mastercard.

STUDIU Două din trei tranzacții efectuate în România cu carduri Mastercard sunt contactless CITEȘTE ȘI STUDIU Două din trei tranzacții efectuate în România cu carduri Mastercard sunt contactless

În acest context, compania continuă să investească în soluții inovatoare, iar fintech-urile Pago și Volt sunt două exemple de succes în acest sens, consideră Ghiță.

”Inovația este un element absolut necesar, impus de evoluția rapidă la care cu toții suntem nu doar spectatori, ci si participanți. De aceea, Mastercard crede și investește în inovație, dar mai ales, își dorește să fie partenerul preferat al companiilor fintech. Două exemple de succes sunt, cu siguranță, Pago și Volt, care ne determină să privim lucrurile într-un mod optimist. De asemenea, mai sunt câțiva cu care lucrăm acum, însă vom reveni cu vești noi pe acest subiect la momentul potrivit”, a spus Ghiță.

viewscnt
Afla mai multe despre
ghiță
mastercard
creditare
incluziune financiara