Băncile care au realizat că există beneficii semnificative din colaborarea cu fintech-urile sunt cele care vor avea de câștigat în viitor, iar asocierea abilității fintech-urilor de a oferi servicii inovatoare cu încrederea oferită de bănci poate să creeze modul în care se va face banking în următorii ani, a declarat, într-un interviu acordat News.ro, cofondatorul fintech-ului Pago, Adrian Cighi.
”Cred că băncile care au realizat că există beneficii semnificative din colaborarea cu fintech-urile sunt cele care vor ieși câștigătoare. Asocierea abilității fintech-urilor de a oferi experiențe și servicii inovatoare cu încrederea oferită de bănci consumatorilor poate să creeze modul în care se va face banking în următorii ani”, a spus Cighi.
El a atras atenția că fintech-urile trebuie să investească pentru a contrui brand-uri de încredere, în contextul în care credibilitatea este primul obstacol cu care se confruntă acest tip de afacere.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
”Ca în orice organizație mare, într-o bancă deciziile se iau greu și se implementează și mai greu, iar fintech-urile trebuie să investească masiv în construirea de brand-uri care să inspire încredere, mai ales când este vorba despre administrarea vieții noastre financiare. Dar ambele probleme se rezolvă prin parteneriate, din care pot să rezulte soluții inovatoare și de încredere, care până la urmă ne fac viața mai ușoară”, a afirmat Cighi.
Soluția în ceea ce privește construirea unei imagini credibile este utilizarea sistemelor existente într-un mod inovativ pentru a crea servicii noi, consideră antreprenorul.
”Credibilitatea este primul obstacol cu care se confruntă orice fintech, atât în relația cu utilizatorii potențiali, cât și cu partenerii necesari pentru a oferi serviciul pentru care a fost creat. Dar, din ce vedem, soluția pentru depășirea acestui obstacol este utilizarea sistemelor și proceselor existente într-un mod inovativ pentru a crea produse sau servicii noi, dar care rămân în continuare reglementate de legislația care le-au făcut posibile de la bun început”, a spus Cighi.
El a subliniat că marea majoritate a fintech-urile sunt construite prin îmbinarea unor servicii existente oferite de bănci sau de schemele de plată (Mastercard, Visa) cu o experiență care economisește timp sau aduce în piață condiții comerciale mai avantajoase, fie că este vorba despre comisioane mai mici pe partea de tranzacționare sau costuri mai mici pe partea de creditare.
În ceea ce privește tendințele din sectorul financiar în următorii ani, una dintre ele este mutarea interacțiunii înspre soluții mobile, consideră cofondatorul fintech-ului Pago.
CITEȘTE ȘI Bancpost va contesta sancțiunea ANPC. Banca Transilvania anunță că este acoperită de posibile efecte financiare prin contractul semnat cu Eurobank”Noi vedem două tendințe care credem că vor continua în sectorul financiar în următorii ani: în primul rând, mutarea interacțiunii cu clienții înspre soluții mobile, cu mulți dintre ei direct din agenție pe telefonul mobil, fără să mai treacă prin platforme online. Aici este vorba atât despre tranzacții, dar mai ales de achiziția de produse și servicii financiare noi. Și în al doilea rând, tot mai multe dintre aceste soluții mobile vor fi oferite de fintech-uri, care vor deveni platforme de distribuție pentru bănci”, a spus Cighi.
CITEȘTE ȘI Tranzacție: Reprezentantul exclusiv Shell în România intră în acționariatul a două companii de softwareÎn acest mod, pentru bănci, se creează oportunități de reducere a costurilor de distribuție și creșterea numărului de clienți cu acces la produsele și serviciile lor, pentru că nu va mai fi necesară prezența fizică prin agenții și sucursale, consideră antreprenorul.
Lansată pe piață în noiembrie 2017, aplicația Pago, disponibilă atât pe Android, cât și pe iOS, este o aplicație care permite plata cu cardul a tuturor facturilor lunare dintr-un singur cont. Aplicația simplifică plata facturilor către 75 de furnizori de servicii de telecomunicații, energie, apă și salubrizare, cât și a altor tipuri de plăți, precum asigurări și încărcări de credit pentru mobil.
Mastercard și Pago au anunțat recent lansarea unei campanii în cadrul căreia utilizatorii aplicației Pago beneficiază de 5% cash-back la prima plată a unei facturi prin intermediul unui card Mastercard. Valoarea cash-back va fi disponibilă utilizatorilor Pago sub formă de puncte, fiind adăugată în contul acestora imediat după efectuarea plății unei facturi. Campania este activă până în luna decembrie a acestui an și se adresează atât utilizatorilor noi, cât și celor peste 90.000 de utilizatori actuali ai Pago.