Guvernul semnează și promite - Programul Investițional în transport, de 72,7 miliarde euro, cu peste 6.624 kilometri de rețea rutieră

Guvernul semnează și promite - Programul Investițional în transport, de 72,7 miliarde euro, cu peste 6.624 kilometri de rețea rutieră
scris 30 dec 2021

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, anunță că a fost aprobat Programul Investițional, care stabilește prioritățile pentru dezvoltarea infrastructurii de transport, în valoare de 72,7 miliarde de euro. Programul prevede necesitatea realizării a 6.624.1 km de rețea rutieră dr și realizarea a peste 3.000 de kilometri de cale ferată.

”Am aprobat astăzi, în ședința de Guvern, Programului Investițional, jalon asumat de România în cadrul PNRR, până la sfârșitul anului 2021. Programul este și o condiție favorizantă pentru aprobarea noului cadru financiar multi-anual 2021-2027. Prin aprobarea acestui document dorim să ne concentrăm pe un set clar de priorități investiționale care să dezvolte rețeaua națională de transport, fie ea rutieră, feroviară, aeriană, navală sau multimodală”, a transmis ministrul Transporturilor. 

Urmărește-ne și pe Google News
Dan Fați, CEO și co-fondator Dacris, în top 100 mondial cei mai influenți CEO din office supplies CITEȘTE ȘI Dan Fați, CEO și co-fondator Dacris, în top 100 mondial cei mai influenți CEO din office supplies

Grindeanu precizează că programul, cu o valoare de 72,7 miliarde de euro, acoperă nevoile integrale de dezvoltare a infrastructurii de transport din România și prevede necesitatea realizării a 6624.1 km de rețea rutieră, autostrăzi, drumuri expres, transregio, variante ocolitoare. 

”Programul vizează inclusiv realizarea a 3274,8 km de cale ferată pentru rețeaua primară și 1228 km pentru rețeaua secundară. Sumele necesare în cadrul financiar dezvoltat de prezentul Program trebuie cheltuite eficient și de aceea este nevoie de creșterea capacității administrative și a cooperării interinstituționale”, a mai transmis Grindeanu. 

Potrivit acestuia, Programul Investițional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport din România pentru perioada 2021-2030 reprezintă practic o actualizare a Master Planului de Transport a României aprobat în 2016, dar nu modifică aspectele importante ale acestuia.

”Vom folosi însă expriența de până acum pentru a asigura un parcurs eficient al proiectelor și astfel, la finele decadei să recuperăm o mare parte din decalajul de dezvoltare față de celelalte State membre. Prin acest Program dorim inclusiv să participăm activ la modernizarea conectivității europene și să introducem noi tehnologii sustenabile”, a mai transmis ministrul Transporturilor. 

 

 

viewscnt
Afla mai multe despre
autostrazi
grindeanu