Boeing a efectuat sâmbătă zborul inaugural al aeronavei 777X, cel mai mare avion comercial cu două motoare din lume, intensificând concurența cu rivalul european Airbus, pe fondul crizei provocate de prăbușirile care au dus la consemnarea la sol a aeronavelor 737 MAX, transmite Reuters.
777X, o versiune mai mare și mai eficientă a avionului 777, a decolat sâmbătă din apropierea Seattle, la ora locală 10:09 a.m., după ce vântul puternic a obligat compania să amâne alte două tentative, în această săptămână.
Oficialii Boeing au spus că zborul inaugural a avut o durată de 3-5 ore și va fi urmat de luni de zile de testări și certificări, urmând ca avionul să intre în exploatare la compania Emirates în 2021, cu un an mai târziu decât era planificat inițial, din cauza întârzierilor apărute în timpul dezvoltării acestuia.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Sursa: Boeing
Avionul este cel mai mare dintre cele două versiuni planificate de Boeing și va fi cunoscut oficial ca 777-9. În prezent este mai cunoscut sub numele de cod 777X, informează News.ro.
Cele mai vizibile funcții ale avionului 777X includ pliarea vârfurilor aripilor, pentru a permite ca avionul să fie parcat în aceleași hangare ca modelele anterioare, și cele mai mari motoare comerciale din lume, construite de General Electric, care sunt atât de largi încât pot înghiți fuselajul avionului 737 MAX.
Zborul inaugural este un stimulent pentru Boeing, care se confruntă cu extinderea crizei legate de 737 MAX, care este consemnat la sol la nivel mondial din martie 2019, în urma a două prăbușiri fatale.
”Pentru mine este un avion flagship pentru marile companii aeriene din lume...reprezintă lucrurile mărețe pe care le poate face compania”, a declarat directorul de marketing pentru 777X, Wendy Sowers, întrebată fiind de reporteri despre importanța zborului în contextul crizei avionului 737 MAX.
Boeing a vândut 309 avioane de acest tip, în valoare de 442 de milioane de dolari fiecare, la prețurile din listă, dar analiștii au pus sub semnul întrebării dependența mare de operatorii aerieni din Orientul Mijlociu, care și-au redus achizițiile.
Sursa: Boeing
777X va concura cu recent-lansatul Airbus A350-1000, care are o capacitate de circa 360 de pasageri.
Ambele avioane reflectă autonomia și eficiența mai mare a avioanelor cu două motoare, care înlocuiesc constant avioanele mai vechi cu patru motoare.
Cei doi producători auto s-au contrazis în privința eficienței celor mai noi modele de avioane, dat ambii au îngrijorări referitoare la cerere, din cauza capacității excedentare și a semnelor de slăbiciune ale economiei mondiale.