Berza, Fashion Days: Estimăm că vom ajunge pe profit anul viitor. Segmentul de online fashion înregistrează cea mai mare creștere de pe piață. În online, cam 10% dintre comenzi sunt „uitate” de clienți

Berza, Fashion Days: Estimăm că vom ajunge pe profit anul viitor. Segmentul de online fashion înregistrează cea mai mare creștere de pe piață. În online, cam 10% dintre comenzi sunt „uitate” de clienți
scris 21 iul 2019

Magazinul online de modă Fashion Days, cel mai mare de pe piața de profil din România, va ajunge pe profit anul viitor, a declarat, pentru News.ro, Robert Berza, manager general al companiei, care apreciază că online fashion înseamnă sub 8-10% din întreaga piață de fashion din România, adică peste 250 de milioane de euro, segment care crește cu 15%, iar 10% dintre comenzi sunt „uitate” de clienți.

Berza consideră că anul trecut a fost unul foarte bun pentru Fashion Days, companie care are 200 de angajați.

Urmărește-ne și pe Google News

”2018 a fost un an foarte bun pentru noi, în care am schimbat mixul de branduri comercializate, iar asta s-a văzut în rezultate. Am înregistrat o cifră de afaceri de 250 de milioane de lei în Romania, ceea ce înseamnă un avans de 30% față de 2017. Totuși, nu am trecut încă pe profit decât în ultimul quarter (trimestru - n.r.) al lui 2018, iar pentru 2019 ne dorim o creștere apropiată de procentul anterior, care ar duce întregul an aproape de break-even. 2020 este anul în care cu siguranță trecem pe profit în România, însă fără să neglijăm creșterea de business peste media pieței”, a declarat, pentru News.ro, Robert Berza.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Robert Berza spune că segmentul de online fashion înregistrează probabil cea mai mare creștere de pe piață.

”Estimările ARMO sunt că acesta va detrona segmentul electro-IT anul viitor, iar cifrele confirmă acest optimism. Online fashion înseamnă puțin sub 8-10% din întreaga piață de fashion din România, adică peste 250 de milioane de euro și crește cam cu 15%. Întreaga piață de fashion este de peste 3 miliarde de euro”, a adăugat el.

Acesta consideră că o provocare importantă este, și va rămâne o bună perioadă de timp, micșorarea până la dispariție a comenzilor făcute de clienți, dar neridicate de la curier, Poștă sau showroom.

10% dintre comenzi sunt 'uitate' de clienți

”În online, cam 10% dintre comenzi sunt, pur și simplu, 'uitate' de clienți, deși la noi procentul este sensibil mai mic. Aceștia trebuie să înțeleagă că, pentru orice comandă pe care nu o mai ridică, există zeci de oameni care au muncit, materiale folosite degeaba (pentru împachetat, combustibil pentru transport) și, uneori, alți clienți care nu au acces la acel produs pentru că cineva l-a comandat fără să se bucure de el. Aceste costuri cu siguranță ar sta mai bine investite în creșterea întregii infrastructuri și în ridicarea calității serviciilor. Este un motiv pentru care începem încă din perioada verii o campanie de informare și educare în acest sens~, a mai spus el.

De asemenea, reprezentantul Fashion Days spune că schimbările din mixul comercial s-au regăsit și în coșul mediu de cumpărături. Numărul de comenzi a crescut cu 20%, iar valoarea coșului este acum de 335 de lei. Datele companiei arată că a înregistrat mai mulți clienți noi, în special în zona de clienți cu peste șase comenzi pe an.

VTEX, furnizor global de soluții ecommerce în cloud achiziționează platforma de comerț electronic UniteU. Compania anunță investiții de 1 milion de euro în România CITEȘTE ȘI VTEX, furnizor global de soluții ecommerce în cloud achiziționează platforma de comerț electronic UniteU. Compania anunță investiții de 1 milion de euro în România

”Piața de online fashion din România are un specific aparte. Clienții pun preț pe branduri, pentru că ei consideră că articolele vestimentare le oferă un anumit status. Își doresc nume recognoscibile la ceasuri, ochelari, haine, de aceea și top 5 al celor mai vândute branduri pe Fashion Days s-a schimbat radical față de 2017. De exemplu, dacă acum 2 ani discutam despre o preferință pentru United Colors of Benetton, considerat un brand de volum, în 2018 clienții au preferat mai mult brandul Guess, poziționat mai sus. Iar în top se regăsesc și alte nume văzute drept premium, cum ar fi Guess Jeans, Diesel, Pepe Jeans, plus brandurile dedicate de sport – Nike, Puma, Adidas, New Balance”, a afirmat Berza.

El spune că stilul de viață al românilor a evoluat în ultimii ani, astfel că mulți nu mai trăiesc în jurul unui program clasic de la 9 la 5, iar acești clienți își prețuiesc altfel timpul liber.

Piața locală de comerț electronic, 4 miliarde euro

Compania arată că livrează peste 70% dintre comenzile din orașele mari și medii din România în 24 de ore.

”Ne propunem ca, în toamnă, inclusiv de Black Friday,  să livrăm 40% dintre comenzi în alternativele la curier: lockere easybox, showroom-uri eMAG, Oficii Poștale”, a mai spus el.

Piața locală de comerț electronic a ajuns la 4 miliarde euro, spune el.

Piața locală de fashion e-commerce a atins 2,6 miliarde lei. Loc codaș la durata de viață a unui articol vestimentar CITEȘTE ȘI Piața locală de fashion e-commerce a atins 2,6 miliarde lei. Loc codaș la durata de viață a unui articol vestimentar

”Migrarea românilor către magazinele online este evidentă. Creșterile înregistrate de acest domeniu sunt explozive, fiind cele mai mari din Europa, astfel că piața locală de comerț electronic a ajuns la o valoare de aproape 4 miliarde de euro anul trecut. Un studiu realizat de o echipă de cercetători de la ASE arăta, în 2018, că economia României a primit peste 17 milioane de euro din comerțul electronic. Și, cum ritmul de creștere nu pare deloc să încetinească, pentru 2020 ne așteptăm la un aport și mai important la economia țării”, mai spune oficialul companiei.

Românii sunt atrași de produse care li se par „best deal”, adaugă Berza, dar care poartă, în același timp, un brand important, ușor de recunoscut.

”Apreciază foarte mult discounturile, iar pe această zonă suntem bine poziționați, pentru că negocierea de volume mari cu furnizorii ne permite să oferim și reduceri importante. Clienții Fashion Days nu mai caută articole 'first price', ci vor calitate, astfel că mixul de produse s-a diversificat, rezultând și un coș mai bogat", adaugă acesta.

În ceea ce privește investițiile planificate pentru acest an, vorbim de investiții de ordinul milioanelor de euro în tehnologie și infrastructură.

”În ultimul an am investit și implementat o serie de opțiuni pe piața online din România, precum livrarea în aceeași zi, livrarea programată și cea în lockerele easybox, dar și returul în showroom-urile eMAG. 40% dintre comenzile din București au fost livrate în aceeași zi. Vom continua pe această linie de inovație, deoarece clienții nu își mai doresc doar articole vestimentare de calitate, la prețuri competitive, ci și beneficii menite să se muleze pe stilul lor de viață si să le salveze, mai ales, timp prețios. De aceea, numărul lockerelor a fost extins, iar serviciul este disponibil acum disponibil și în Cluj, Timișoara, Constanța și Iași, iar cumpărătorii vor beneficia din toamnă de o nouă opțiune-unică: returul în easybox”, mai spune el.

viewscnt
Afla mai multe despre
berza
fashion days
online