Startup-ul Directimo, care a creat un marketplace dedicat investițiilor în locuințe de vacanță, un fel de Airbnb, s-a dezvoltat până în prezent bootstrap (n.red. din sursele proprii ale fondatorilor), investiția totalizând peste un milion de euro.
Mai exact, Directimo este o platformă de investiții în locuințe de vacanță, care integrează atât analize de piață, review-uri, cât și oferte pentru investiții. Platforma va fi lansată public începând cu săptămâna următoare.
„Modelul este unul simplu, este un non-stop shop. Investitorii internaționali care analizează piețele de locuințe de vacanță au destul de multe bariere, precum costul total al proprietății, tot ce înseamnă partea de taxare. În Spania spre exemplu taxele pentru achiziție variază între 10 și 14%, dar dacă dorești să vinzi plătești un procent semnificativ, în funcție de cetățenia investitorului. Pentru UE se plătește 19% din profit”, spune, la emisiunea Startup-ul Săptămânii de la PROFIT NEWS TV, Matei Moloș, cofondator Directimo, adăugând că pentru un investitor din SUA, Europa este o piață exotică, iar platforma Directimo vine în sprijinul acestor investitori, facilitând procesul de înțelegere al altor piețe.
„Noi ne-am poziționat ca un Airbnb al investițiilor în locuințe de vacanță, fiind prima platformă de acest tip. Pe segmentul investițiilor, achizițiilor nu există nicio platformă specializată. Oferim cumpărătorului obișnuit posibilitatea să analizeze piața pentru partea de lifestyle. Sunt mulți cumpărători care sunt interesați în ideea de a se putea reloca cu familia, cu copiii, să aibă acces la școală internațională, de asemenea există și o altă categorie care achiziționează în ipoteza că, la un moment dat, se pot pensiona în respectiva destinație”, mai spune acesta.
Practic, Directimo integrează agenți locali, companii de property management, avocați, consultanți de taxe și brokeri de credit.
„În contextul actual geopolitic mulți investitori români și-au mutat atenția către piețele internaționale. Noi suntem a zecea naționalitate de investitori în Dubai, iar în Spania am ajuns a șasea naționalitate. Exodul investițiilor se întâmplă și în alte state care sunt la granița cu spațiul ex-sovietic.
Pe segmentul locuințelor de vacanță interesul este foarte ridicat, iar criza a determinat ca segmentul de proprietăți de vacanță să fie văzut ca un refugiu. Consider că reprezintă un activ bun, cel puțin pentru diversificare”, precizează antreprenorul.
CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Iulia Caizer, co-fondator QuickLegal: Vrem să atragem o primă rundă de finanțare de 250.000 de euro, iar în următorii 3 ani să ne extindem în regiunea CEEStartup-ul este în proces de a atrage o rundă de finanțare, dar și de extindere pe alte piețe internaționale.
„Suntem într-o rundă de seed de 2 milioane de euro și ne apropiem de închiderea primei etape care se derulează cu angel investors, urmând ca, în etapa doi, să atragem finanțare de la fonduri de investiții. În momentul de față deschidem piața din Dubai, o destinație din Spania, și urmează să deschidem în perioada următoare Portugalia și Monaco. Până la finalul anului viitor dorim să acoperim 25 de destinații internaționale, printre care probabil vor fi și Olimp, Neptun, Brașov, care consider că sunt destinații atractive la nivel internațional”, adaugă Matei Moloș.