Profitul net al Inditex, cel mai mare retailer de modă din lume, proprietar al unor mărci precum Zara, a crescut cu 6% în primul trimestru fiscal încheiat pe 30 aprilie, la 554 milioane de euro, relatează MarketWatch.
Vânzările au urcat cu 12%, la 4,88 miliarde de euro.
Rezultatele raportate miercuri de Inditex au depășit așteptările analiștilor, care anticipau un profit net de 547 milioane de euro și vânzări de 4,84 miliarde de euro, scrie News.ro.
În perioada 1 mai-13 iunie, Inditex a înregistrat o creștere de 15% a vânzărilor în magazine și online, la curs valutar constant.
Analiștii atribuie creșterea continuă consemnată de Inditex unui model de afaceri care permite adaptarea rapidă la cerințele clienților.
Spre deosebire de alte companii concurente care au fabrici și centre de logistică în regiuni ieftine, în special în Asia, operațiunile Inditex sunt concentrate în Spania. Acest fapt permite retailerului să producă și să livreze rapid produse pe cele mai mari piețe ale companiei, care sunt în Europa.
Inditex a deschis în primul trimestru magazine în Aruba și Nicaragua, extinzând prezența companiei pe 90 de piețe și 7.085 de magazine.
În România, grupul Inditex este prezent cu 108 magazine, sub șapte branduri, Zara, Zara Home, Bershka, Stradivarius, Pull&Bear, Massimo Dutti și Oysho.