Carrefour s-a angajat să cesioneze trei supermarketuri active pe piața din Brăila, respectiv două magazine Carrefour Market și unul Billa, și să nu se implice în activitățile cesionate timp de 10 ani, după ce Consiliul Concurenței și-a exprimat îngrijorările de ordin concurențial pe această piață.
”În urma analizei, Consiliul Concurenței a constatat că tranzacția poate conduce la consolidarea poziției Carrefour pe piața comerțului cu amănuntul de produse alimentare și nealimentare de consum curent, prin magazine de tip supermarket, hypermarket, magazine de tip discount și alte magazine similare (cum ar fi magazinele de proximitate sau de cartier) din zona geografică Brăila. Consiliul Concurenței și-a exprimat îngrijorările de ordin concurențial pe această piață cu privire la reducerea posibilităților de alegere ale consumatorilor”, a anunțat autoritatea de concurență.
Angajamentele propuse de Carrefour constau în cesionarea a trei supermarketuri active pe piața din Brăila, respectiv două magazine Carrefour Market si un magazin Billa. De asemenea, Carrefour s-a angajat să nu se implice în activitățile cesionate decât după trecerea unei perioade semnificative de 10 ani.
CITEȘTE ȘI TOP Retailul modern din România s-a apropiat de pragul de afaceri de 10 mld euro în 2015, an în care și-a dublat profitulEste vorba despre Carrefour Market Strada Școlilor, Carrefour Market Bd. Dorobanți și Billa Șos. Buzăului (Milcov).
Carrefour deține în Brăila trei supermarketuri Market și un hipermarket, iar Billa este prezentă cu două supermarketuri.
Consiliul Concurenței a lansat spre dezbatere publică angajamentele formulate de Carrefour Nederland BV pentru a elimina preocupările legate de concurență identificate în contextul achiziției rețelei Billa.
”După analiza observațiilor formulate de către terți, Consiliul Concurenței poate solicita părților modificarea propunerilor și poate decide acceptarea sau respingerea angajamentelor. Autoritatea de concurență va verifica îndeplinirea angajamentelor de către Carrefour”, precizează autoritatea.
În afară de piața din Brăila, Consiliul Concurenței arată că ”tranzacția nu ridică preocupări serioase sub aspectul compatibilității sale cu un mediu concurențial normal”.
Carrefour a semnat la sfârșitul anului trecut un acord cu Rewe pentru preluarea celor 86 de supermarketuri Billa din România, fiind una dintre cele mai importante tranzacții din istoria retailului românesc. Valoarea tranzacției se situează între 95 și 100 de milioane de euro, suma incluzând și datoriile Billa, evaluate de Carrefour.
Prin preluarea Billa, Carrefour România își întărește poziția pe segmentul de supermarketuri.
În prezent, grupul Carrefour numără 191 de magazine dintre care 29 hipermarketuri ”Carrefour”, 108 supermarketuri ”Market”, 43 magazine de proximitate ”Express”, 10 magazine de proximitate ”Contact” și un magazin online. Retailerul deține însă și patru magazine sub brandul Supeco.
Și în cadrul altor operațiuni aprobate anterior, precum Auchan- Real și Mega Image – Angst, Consiliul Concurenței a impus condiții.
În 2012, grupul german Metro a vândut 20 de magazine Real din România către retailerul francez Auchan. Auchan a plătit 257 milioane euro pentru achiziția hipermarketurilor Real din România, respectiv a spațiilor în care funcționează o parte din magazine și galeriile comerciale atașate.
CITEȘTE ȘI Românii vor putea să-și cumpere vacanța de la LidlConsiliul Concurenței a impus atunci mai multe condiții Auchan pentru două piețe relevante, respectiv Craiova și Târgu-Mureș, respectiv: de a nu crește prețurile de vânzare cu mai mult de 5% față de media prețurilor altor magazine din rețea, pentru o perioadă de 3 ani, și de a nu deschide noi magazine în aceste orașe pentru o perioadă de 5 ani.
În cel de-al doilea caz, Mega Image a renunțat la achiziționarea magazinului Angst Perla, prin încheierea unui act aditional la contractul de vânzare-cumpărare, și s-a angajat să cesioneze magazinele Angst Amzei și Angst Academiei sau a unuia ori mai multor magazine din rețeaua Mega Image, ale căror vânzări aferente anului 2013 sunt egale sau mai mari cu vânzările realizate de respectivele unități.
Astfel, Mega Image a rămas cu doar 19 supermarketuri din rețeaua de 22 unități a Angst.