Vânzările Carrefour în România au crescut cu peste o cincime în 2016, depășind, în premieră, pragul de 1,5 miliarde de euro, relevă datele analizate de Profit.ro. Grupul francez de retail, care a finalizat anul trecut preluarea supermarketurilor Billa, a ajuns la o rețea de aproape 300 de magazine pe piața românească, fiind cel mai mare operator de supermarketuri în funcție de suprafață.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată pe Profit Insider
Carrefour a raportat vânzări în România de 1,501 miliarde de euro în 2016, în urcare cu 23,5% de la 1,215 miliarde de euro în anul anterior. Piața românească s-a apropiat astfel la mai puțin de 150 milioane de euro de Polonia, unde retailerul a obținut vânzări de 1,649 miliarde de euro, în scădere de la aproape 1,68 miliarde de euro în 2015.
Vânzările Carrefour în Polonia s-au menținut în jurul valorii de 1,65 miliarde de euro în ultimii patru ani, în timp ce piața din România a crescut constant, de la puțin peste 1 miliard de euro în 2013.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
La finele lunii iunie anul trecut, Carrefour a finalizat preluarea a 86 de supermarketuri Billa în România, tranzacție estimată la 95-100 milioane de euro. Potrivit companiei, operațiunea nu a avut un impact semnificativ asupra rezultatelor financiare din 2016, și nici venitul și profitul generate de Billa România în perioada scursă de la preluare.
Carrefour a ajuns, în decembrie 2016, la o rețea de 298 de magazine în România, din care 32 de hipermarketuri, 213 supermarketuri și 53 de magazine de proximitate. La finalul anului 2015, grupul avea, în România, 192 de magazine, din care 29 hipermarketuri, 110 supermarketuri și 53 de magazine de proximitate.
Cu peste 10.100 de magazine în 34 de țări, grupul Carrefour este al doilea retailer mondial și cel mai mare din Europa.