Vânzările retailerului chinez Alibaba Group de Ziua Celibatarilor au depășit 213,5 miliarde yuani (30,8 miliarde dolari), în urcare cu 27% față de anul trecut.
Grupul chinez a aniversat 10 ani de la prima ediție a Zilei Celibatarilor, sărbătoare locală pe care a adoptat-o în 2009 și a transformat-o în cel mai mare eveniment de cumpărături la nivel global.
That's a wrap on 11.11 2018! GMV: RMB 213.5 billion, or USD 30.8 billion. pic.twitter.com/isGa7diREM
— Alibaba Group (@AlibabaGroup) November 11, 2018
Comparativ cu vânzările obținute în 2009, de 57 milioane yuani (7,8 milioane dolari), valoarea vânzărilor a crescut de aproape 3.500 de ori la ediția din acest an.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
ȘTIRE INIȚIALĂ: Gigantul din e-commerce Alibaba Group a înregistrat vânzări record de peste 24 miliarde de dolari după primele 16 ore de la startul Zilei Celibatarilor, sărbătoare anuală chineză ce are loc pe 11 noiembrie și care a devenit cel mai mare eveniment de cumpărături online la nivel mondial.
Cu puțin timp înainte de ora 16:00 (10:00 ora României), Alibaba a anunțat că vânzările au depășit valoarea record atinsă la ediția de anul trecut, de 168,2 miliarde de yuani (24,2 miliarde dolari, sau 25,38 miliarde dolari la cotațiile din 2017).
And there it is. Gross merchandise volume at this year's 11.11 Global Shopping Festival tops last year's total. pic.twitter.com/YVEzXfFulv
— Alibaba Group (@AlibabaGroup) November 11, 2018
Volumul comenzilor primite a depășit 812 milioane dolari, de asemenea un nou record, cele mai căutate produse fiind articolele vestimentare și încălțămintea.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Poșta lansează un nou serviciu, pentru clienți eMag și FashionDaysÎn 2017, Alibaba a doborât recordul stabilit în anul anterior după 13 ore de la startul evenimentului.
Cunoscută și ca 11.11, Ziua Celibatarilor este o sărbătoare creată în anii 90 în replică la Valentine’s Day de studenții Universității din Nanjing, estul Chinei, iar inițial a fost celebrată doar de reprezentanții sexului masculin. În 2009, sărbătoarea a fost adoptată de gigantul chinez Alibaba, care a transformat-o într-un adevărat festival de cumpărături.
Vânzările Alibaba de Ziua Celibatarilor le-au depășit pe cele agregate ale retailerilor americani de Black Friday și Cyber Monday pentru prima dată în 2013, iar în prezent sunt aproape triple în valoare.
Anul acesta, evenimentul de shopping a debutat cu o gală la care au participat, printre alții, Mariah Carey și Cirque du Soleil.
Ziua Celibatarilor a început la mijlocul nopții și a generat vânzări de 1 miliard de dolari după primul minut și jumătate și de 10 miliarde de dolari după primele 61 de minute.