Producătorii de bere Asahi Group Holdings (Japonia) și Thai Beverage (Thailanda) se află pe lista scurtă a investitorilor selectați de Anheuser-Busch InBev (AB InBev) pentru vânzarea mărcilor Peroni și Grolsch, pentru care berarii asiatici ar putea să ofere până la 3 miliarde de euro, relatează Reuters, care citează surse familiare cu situația.
Alături de cele două companii, AB InBev a mai selectat fondurile de private equity PAI Partners (Franța), Bain Capital (SUA) și EQT Partners (Suedia), au precizat sursele menționate.
Vânzarea mărcilor Peroni și Grolsch, aflate în portofoliul SABMiller, este menită să faciliteze preluarea SABMiller de către AB InBev, numărul unu mondial pe piața berii. Cele două mărci sunt evaluate la aproximativ 2 miliarde de euro, însă Asahi și Thai Beverage ar putea oferi până la 3 miliarde de euro pentru achiziția acestora, a spus una dintre sursele citate de Reuters, confirmând informațiile apărute anterior în presă.
Termenul pentru depunerea ofertelor angajante a fost stabilit pentru jumătatea lunii februarie.
O eventuală preluare a celor două mărci de către Asahi ar ajuta compania asiatică să se extindă pe piețele internaționale. Asahi este cel mai mare producător de bere din Japonia, cu o cotă de piață de 38%.
AB InBev a anunțat în octombrie 2015 că a ajuns la un acord pentru preluarea SABMiller în schimbul sumei record de 71 miliarde de lire sterline. Finalizarea tranzacției necesită aprobarea autorităților de reglementare din cele peste 100 de piețe în care operează cei doi producători, iar companiile au declarat deja că au în vedere vânzarea mai multor mărci pentru a atenua îngrijorările autorităților antitrust cu privire la concentrarea economică rezultată.
Dacă AB InBev nu va reuși să obțină aprobările necesare de la autoritățile de reglementare pentru finalizarea tranzacției, sau dacă acționarii SABMiller resping acordul, atunci AB InBev trebuie să plătească SABMiller un comision pentru anularea tranzacției în valoare de 3 miliarde de lire sterline.
SABMiller, proprietarul Ursus Breweries, produce peste 150 mărci de bere, în timp ce portofoliul AB InBev numără peste 200 de sortimente.