Vremea bună de la sfârșitul anului trecut a ridicat cu 25% veniturile SABMiller în România

Vremea bună de la sfârșitul anului trecut a ridicat cu 25% veniturile SABMiller în România
Florentina Dragu
Florentina Dragu
scris 21 ian 2016

Veniturile SABMiller în România au crescut cu 25% în perioada octombrie-decembrie 2015 raportat la perioada similară din anul precedent, în timp ce volumele de băuturi vândute pe piața locală au avansat cu 20%, pe fondul vremii favorabile, a anunțat joi proprietarul Ursus Breweries.

SABMiller a raportat creșteri de două cifre pe toate segmentele în România, iar succesul campaniei promoționale pentru marca premium Ursus a dus la îmbunătățirea venitului pe hectolitru de bere, se arată într-un comunicat al grupului. Cifrele raportate exclud impactul cursului valutar.

Urmărește-ne și pe Google News

Vremea deosebit de călduroasă din ultima parte a anului trecut a susținut vânzările grupului pe toate piețele din Europa, însă veniturile au fost afectate de evoluția slabă înregistrată de producătorul turc Anadolu Efes, cu care SABMiller a încheiat în 2012 un parteneriat strategic.

Veniturile SABMiller în Europa au crescut cu 6% în octombrie-decembrie 2015, în timp ce volumele de băuturi au avansat cu 4%, potrivit comunicatului.

Proprietarul Bergenbier preia marca Miller și participația SABMiller la MillerCoors pentru 12 mld. dolari CITEȘTE ȘI Proprietarul Bergenbier preia marca Miller și participația SABMiller la MillerCoors pentru 12 mld. dolari

La nivel mondial, SABMiller a raportat un avans de 7% al veniturilor, peste creșterea de 5% anticipată de analiști. Dacă se ia în calcul impactul cursului de schimb valutar, veniturile grupului au scăzut însă cu 8% în cel de-al treilea trimestru al anului fiscal, care se încheie la 31 martie.

"Veniturile grupului au scăzut cu 8% în trimestrul al treilea și cu 9% în primele nouă luni ale anului, din cauza deprecierii continue în fața dolarului american a monedelor din piețele cheie, care au afectat rezultatele", potrivit SABMiller.

SABMiller produce peste 150 mărci de bere, printre care se numără Grolsch, Pilsner Urquell și Peroni.

În România, compania deține trei fabrici de bere - la Brașov, Buzău și Timișoara și o linie de producție de capacitate mică în Cluj - și 1.500 de angajați. Portofoliul Ursus Breweries cuprinde mai multe mărci românești, cum sunt Ursus, Timișoreana, Ciucaș, Stejar, Azuga, dar și branduri internationale ca Redd's, Peroni Nastro Azzurro, Grolsch și Pilsner Urquell.

AB InBev, cel mai mare berar al lumii, a anunțat, în octombrie 2015, că a ajuns la un acord pentru preluarea SABMiller în schimbul sumei record de 71 miliarde de lire sterline. Finalizarea tranzacției necesită aprobarea autorităților de reglementare din cele peste 100 de piețe în care operează cei doi producători, iar companiile au declarat deja că au în vedere vânzarea mai multor mărci pentru a atenua îngrijorările autorităților antitrust cu privire la concentrarea economică rezultată.

viewscnt
Afla mai multe despre
sabmiller
venituri
vanzari
bere