Germanii de la Miele, producător de electrocasnice de lux, au înregistrat anul trecut pe piața din România afaceri de 15,6 milioane de lei, în creștere cu 65% de la 9,5 milioane de lei în 2014. Printre motive: creșterea pieței cu 15% și reorientarea consumatorilor către produsele din segmentul superior de preț.
”Anul 2015 a fost cel mai bun an al nostru. Am avut o creștere de 65%, în primul rând datorită faptului că piața a crescut cu 15%, ceea ce ne-a ajutat și pe noi. În plus, în ultimii doi ani, Miele a schimbat aproape integral gama de produse și a venit cu tehnologii noi. Apoi, poate cel mai important aspect este că am văzut o schimbare în comportamentul consumatorului român. Oamenii încep să pună accent și pe calitatea din interiorul casei lor, nu numai pe ceea ce se vede în afară”, a explicat Loredana Butnaru, directorul de vânzări al Miele România.
Pentru 2016, Miele România își propune o creștere a afacerilor de cel puțin 10%. Bucureștiul generează un sfert din vânzări, capitala fiind urmată de Brașov.
În medie, amenajarea unei bucătării Miele costă aproximativ 10.000 de euro. Cele mai vândute produse ale companiei în România au fost aspiratoarele, care acoperă circa 20-25% din afaceri, urmate de mașinile de spălat rufe și uscătoarele. Valoarea bonului mediu este de 400 de euro.
CITEȘTE ȘI Românii dau de două ori mai mulți bani decât ungurii pe mâncarea comandată onlineLa finalul anului trecut, Miele România avea o rețea de 30 de parteneri și de 70 de magazine (fie exclusive, în care sunt comercializate doar produsele brandului, fie rețele de magazine specializate în vânzările de mobilier de lux, fie rețele de magazine de electro-IT).
”Clienții noștri cumpără mai degrabă din magazin. Parteneriatul cu eMag (încheiat anul trecut - n.r.) generează circa 5% din cifra de afaceri”, spune Loredana Butnaru. Miele România intenționează să mai deschidă unul sau două magazine exclusive în acest an.
Compania are în România o fabrică dezvoltată de la zero, în județul Brașov, pe care a inaugurat-o în 2009, în urma unei investiții de 24 de milioane de euro. În fabrica de la Brașov sunt produse componente electronice. La finalul anului trecut, compania germană, cu afaceri de 3,5 miliarde de euro, a anunțat că vrea să dezvolte, tot la Brașov, și o divizie de software pentru aparatele electrocasnice și produsele profesionale Miele. În afară de unitatea din România, producătorul german mai are opt fabrici în Germania și câte o fabrică în Austria, Cehia și China.
Printre competitorii Miele pe piața electrocasnicelor de lux sunt Franke sau Hotpoint Ariston.