Retailerul Mega Image a încheiat anul 2015 cu o creștere de două cifre a vânzărilor, beneficiind de reducerea TVA la alimente din iunie, și a susținut performanța grupului belgian Delhaize, proprietarul său, în Europa de Sud Est.
În 2014, Mega Image a avut o creștere a cifrei de afaceri cu 20% comparativ cu 2013, la 2,8 miliarde lei. La o creștere similară, în 2015, afacerile Mega Image s-au apropiat de 3,4 miliarde lei (764 milioane euro, la cursul mediu calculat de BNR pentru anul trecut de 4,4450 lei/euro).
”Am înregistrat o performanță foarte bună în Europa de Sud-Est, susținută de creșterea double digit din România, care a beneficiat de reducerea TVA la alimente din iunie. Rețeaua din sud-estul Europei și-a construit succesul pe adaptarea conceptului de magazine”, a declarat Pierre Bouchut, vicepreședinte și CFO al Delhaize, într-o teleconferință.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
El estimează că regiunea va avea aceeași performanță și în 2016, bazându-se și pe continuarea expansiunii rețelei.
România face parte, la nivelul grupului, din regiunea Europa de Sud-Est, alături de Grecia și Serbia, unde vânzările, în termeni comparabili, au crescut cu 10,2%, la 3,37 miliarde euro.
Mega Image este una dintre cele mai dinamice rețele din România, dar și la nivelul din grupului Delhaize, în ceea ce privește deschiderile de magazine. În 2015 a deschis 61 de magazine, extinderea fiind realizată preponderent în București și județul Ilfov. Numărul magazinelor noi a fost mai mic decât în anii anteriori, când retailerul s-a extins cu peste 100 de magazine.
Retailerul ocupă locul șapte pe piața românească de profil.
Fondat în 1995, Mega Image este cel mai mare lanț de supermarketuri din România, cu o rețea prezentă în București, Constanța, Ploiești, Brașov, Târgoviște și alte orașe din țară, unde operează 471 de magazine sub mărcile Mega Image (202), Shop&Go (236), AB COOL FOOD (1) și Gusturi Romanești (2).
Veniturile toale ale grupului belgian au crescut în perioada analizată, în termeni comparabili, cu 14,2%, la 24,4 miliarde euro. Delhaize a încheiat anul cu o rețea de 3.512 de magazine.
În iunie 2015, grupul olandez Royal Ahold a anunțat că va prelua Delhaize pentru 9,32 miliarde euro în acțiuni, creând al patrulea mare retailer din Europa și al cincilea din SUA, cu un total de 6.300 de magazine și vânzări de peste 54 miliarde euro. Tranzacția se va finaliza la mijlocul acestui an.