Tot mai mulți români intenționează să cumpere online cadourile de Crăciun pentru cei dragi, iar suma medie alocată în acest sens de sărbători se ridică la 190 euro, potrivit unui studiu realizat de DPDgroup, lider european în curieratul rutier. Bugetul românilor care preferă să cumpere pe internet este identic cu cel al belgienilor și dublu față de cel alocat de croați (94 de euro). În România, cei mai entuziaști cumpărători online de Crăciun sunt bărbații, cu o pondere de 54% din total.
Topul darurilor cumpărate online pe care vor să le pună românii sub brad este dominat de produsele de înfrumusețare și îngrijire, urmate de jucării și modă, spre deosebire de restul europenilor, care pun accent pe cărți sau jucării, scrie News.ro.
Dintre cele 21 de țări analizate, România se află la jumătatea clasamentului, după suma medie pe care vor să o cheltuiască online pe cadourile de Crăciun.
România devansează, astfel, state cu economii mai puternice și un sector e-commerce mult mai dezvoltat, precum Olanda, Polonia, Portugalia sau Ungaria, arată studiul.
„Sondajul reflectă clar apetitul dezvoltat al românilor pentru cumpărăturile online. 93% dintre respondenți spun că vor achizițona online cadouri pentru cei dragi”, a declarat directorul general al DPD România, Lucian Aldescu.
DPD este una dintre cele mai importante companii de pe piața românească de coletărie și curierat expres.
România este în fruntea statelor cu cea mai mare intenție de cumpărare online de Crăciun.
„Cifrele sunt peste așteptări, având în vedere că doar 37% dintre cei chestionați se declară cumpărători online fideli. În schimb, în Olanda, țară cu cei mai mulți e-shop-eri fideli, doar jumătate vor să achiziționeze daruri de Sărbători din e-commerce”, a menționat Aldescu.
România se află pe primul loc în clasament și după diferența de buget față de anul trecut. Potrivit sondajului, 43% dintre respondenți vor aloca anul acesta sume mai mari pentru cadouri.
După acest criteriu, românii sunt urmați în top de lituanieni, iar la polul opus se află Germania, țară în care doar 14% dintre internauți vor aloca bugete mai mari pentru surprizele de sub brad.
Produsele pe care vor să le pună românii sub brad sunt, cu precădere, cele de înfrumusețare și de îngrijire corporală, preferate de 55% dintre respondenți.
Acete produse sunt și cele mai căutate de lituanieni. La polul opus se află pantofii, jocurile video, articolele sportive și electrocasnicele, care reprezintă o opțiune de cadou pentru mai puțin de 20% dintre cei intervievați.
În schimb, cărțile sunt pe primul loc în lista de daruri de sărbători pentru cehi, unguri, austrieci, belgieni, nemți, italieni, portughezi sau elvețieni.
Pe de altă parte, jucăriile ocupă prima poziție în topul preferințelor pentru croați, polonezi, sloveni, estoni, francezi, letoni, olandezi și spanioli.
Conform studiului, o treime dintre e-shopperii români sunt casnici și au copii minori în întreținere. Cea mai mare prezență în e-commerce, de 45%, o au cei cu vârste între 18 și 34 de ani, 40% au între 35 și 54 de ani, iar restul au peste 55 de ani.
Cel mai adesea, românii cer ca livrările să se facă la domiciliu, opțiune solicitată în 82% din cazuri.
A doua adresă de expediere dorită este locul de muncă, pentru care optează 44% dintre consumatori, iar 20% solicită un oficiu poștal.
Alți 10% dintre respondenți vor ca produsele comandate să fie livrate la o altă adresă diferită de birou și locul de muncă, în timp ce 9% solicită predarea coletelor într-un magazin.
Studiul a fost efectuat în 21 de țări. În România, studiul s-a realizat în perioada 19 septembrie - 7 octombrie, pe un eșantion de 1.017 respondenți.
DPD România este parte a DPDgroup, lider european în curieratul rutier. În România, DPD se află între primele trei companii de curierat. Cu circa 600 de angajați, DPD România livrează anual 8,5 milioane de colete.
Un studiu anterior, realizat de ING, arată că cinci din zece români se simt obligați să cheltuiască bani pentru sărbătorile de iarnă. Totodată, potrivit studiului, unul din patru români a primit un cadou pe care nu l-a apreciat sau nu i-a plăcut, iar doi din zece români au acumulat datorii în urma cheltuielilor de Crăciun.