Românii din mediul urban sunt dispuși să aloce, în medie, un buget de 318 lei pentru cadourile de Moș Nicolae, în creștere cu 4,2% față de bugetul de 305 lei alocat în aceeși perioadă din 2015, se arată într-un studiu realizat de compania de cercetare Mednet Marketing Research Center.
Studiul a fost realizat pe un eșantion reprezentativ la nivel național urban (orașe mici - sub 30.000 locuitori, orașe mijlocii - 30.000-100.000 locuitori, orașe mari - peste 100.000 locuitori) în perioada 23 - 28 noiembrie 2016, scrie News.ro.
Au fost intervievate 800 de persoane cu vârsta cuprinsă în intervalul 18 - 65 ani.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Studiul arată că cei mai mulți români din mediul urban intenționează să aloce cu această ocazie între 100 și 250 lei (43,8%).
Locuitorii din orașele mari, cu peste 100.000 de locuitori, îțși permit cheltuieli mai mari, suma medie alocată pentru cumpărăturile de Moș Nicolae a fiind de 321 lei.
Conform cercetării, 88,4% dintre românii din mediul urban intenționează să cumpere cadouri pentru cei dragi de Moș Nicolae.
Urmând trendul de anul trecut, intenția de a face surprize de Moș Nicolae este mai ridicată în orașele mici (93,8%) comparativ cu orașele mari (peste 100.000 locuitori), unde 88% dintre respondenți au de gând să ofere cadouri.
CITEȘTE ȘI Nokia revine pe piața telefoanelor mobile din 2017În cazul orașelor mari, cu peste 100.000 locuitori, procentul celor care intenționează să cumpere cadouri cu această ocazie s-a menținut la niveul de anul trecut.
Cele mai întâlnite cadouri rămân și anul acesta dulciurile (72,1%) și jucăriile (49,2%).
Mednet Marketing Research Center activează în domeniul cercetării de piață din anul 2000. Compania de cercetare este membru al ESOMAR (The World Association for Research Professionals) și SORMA (Societatea Română de Marketing și Cercetarea Opiniei Publice).