Numărul retailerilor nou-intrați în România anul trecut s-a triplat

Numărul retailerilor nou-intrați în România anul trecut s-a triplat
scris 22 feb 2016

Cererea din partea retailerilor internaționali este în creștere, astfel că România a atras 34% din toate brandurile nou-intrate în regiunea Europei Centrale și de Est în ultimii doi ani. În 2015, un număr de 35 de retaileri noi au intrat pe piața românească, față de 10 în 2014 și 20 în 2013. Printre cele mai importante intrări se numără Michael Kors, Marc Cain, New Era, Mango Man, Tally Weijl, Liu Jo, Bobbi Brown, Debenhams, potrivit CBRE.

"Marea majoritate a retailerilor vor să-și extindă afacerile în România și caută locații în proiectele din București, în special în centrele comerciale, dar nu se rezumă doar la acestea. Din acest punct de vedere, 2015 a marcat intrarea a peste 35 de nume noi de retailer în România (comparativ cu  10 în 2014 și 20 în 2013)", informează sursa citată. 

Urmărește-ne și pe Google News

Stocul modern de spații de retail a ajuns la 3,2 milioane de metri pătrați la sfârșitul anului trecut, din care Bucureștiul și Transilvania cumuleză peste 60%. Cifra include centrele comerciale, parcurile de retail și centrele de tip outlet.

Anul trecut au fost finalizate Coresi Shopping Resort în Brasov și Mega Mall în București, care au reprezentat circa 70% din suprafața livrată pe parcursul acelui an. De asemenea, au fost livrate patru extinderi de proiecte, totalizând peste 23.000 metri pătrați, respectiv Shopping City Deva, Severin Shopping Centre, AFI Palace Cotroceni și Carrefour Colentina.

Primul magazin COS din România va fi deschis în această primăvară pe Calea Victoriei CITEȘTE ȘI Primul magazin COS din România va fi deschis în această primăvară pe Calea Victoriei

Având în vedere numărul mare de proiecte în diferite faze de construcție, se așteaptă ca stocul să crească la 3,4 milioane de metri pătrați până la finele acestui an și la 3,6 milioane de metri pătrați până la sfârșitul anului 2017.  În București, Brașov, Constanța și, în mod special, Timișoara, dar și în orașe mai mici, precum Piatra Neamț sau Satu Mare, vor fi construite viitoarele proiecte.  

În Timișoara va fi înregistrată cea mai mare creștere a stocului de spații de retail, respectiv cu 150% până la finalul anului 2017 comparativ cu 2015.

NEPI este principalul jucător de pe piața dezvoltărilor, cu 60% din livrările din 2015 și 50% din proiectele în curs în 2016.

"Până la sfârșitul anului 2017, proiectele care sunt în prezent în construcție vor duce respectivele piețe la un nivel de saturație care nu s-a mai întâlnit niciodată înainte. Dintre marile orașe, doar Craiova și Galați ar mai avea nevoie de investiții semnificative de retail pentru a crea un echilibru între cerere și ofertă. Bucureștiul reprezintă un capitol special având în vedere puterea de cumpărare mai mare decât în alte orașe. După finalizarea Veranda Shop&Stay și a Parklake, doar partea de Nord-Vest a Bucureștiului ar mai putea susține un proiect de retail de mari dimensiuni", punctează consultanții CBRE.

În ceea ce privește retailul stradal, nedezvoltat în România, studiul remarcă faptul că, în urma incendiului din Clubul Colectiv, din luna octombrie a anului trecut, Centrul Vechi a avut dificultăți în a atrage clienți, motiv pentru care comerțul stradal continuă să sufere din cauza lipsei interesului chiriașilor și al investitorilor .

viewscnt
Afla mai multe despre
cbre
retail
romania